24% מהישראלים לא גולשים כי הם "לא מוצאים עניין באינטרנט"

מסקר שנערך עבור המרכז הבינתחומי עולה כי מאז 2011 גדל מספר המשתמשים ברשת ב-5% ■ 15% מהישראלים עדיין אינם יודעים לגלוש

24% מהישראלים כלל לא גולשים באינטרנט, כש-31% מהם לא מוצאים עניין או תועלת ברשת האינטרנט - כך עולה מסקר מגמות האינטרנט בישראל שנערך על-ידי מכון סמית בקרב 502 נסקרים בפברואר השנה, כחלק מפרויקט המחקר העולמי World Internet Project. את ישראל מייצג במחקר המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט במרכז הבינתחומי הרצליה, שבראשו עומד פרופ' יאיר עמיחי-המבורגר.

הסקר שופך אור גם על הפערים הדיגיטליים בחברה הישראלית, ומראה כי 15% מתוך אלה שאינם גולשים באינטרנט עושים זאת כיוון שאינם יודעים איך לעשות זאת.

עוד עולה מהסקר כי 15% נוספים פשוט עסוקים מדי כדי לגלוש, ו-14% אינם גולשים כי אין להם מחשב או מכשיר ייעודי לגלישה באינטרנט. רק 8% טענו כי אינם גולשים באינטרנט מטעמי דת.

בסך-הכול, 76% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מחוברת לאינטרנט - עלייה של 5% לעומת שנת 2011. בקרב צעירים עד גיל 29 שיעור הגולשים באינטרנט עומד על 85%, לעומת שיעור של 84% בקרב בני ה-30 עד 49 ושיעור של 62% בקרב הנשאלים בני 50 ומעלה.

עוד עולה מהמחקר כי רק 33% מבני המגזר החרדי גולשים באינטרנט, לעומת כ-85% בקרב הציבור החילוני ומסורתי. בקרב בני מיעוטים מדובר בשיעור של 63%.

עוברים לסמארטפון

מאז סקר דומה שנערך ב-2011 נרשמה עלייה משמעותית בקרב הגולשים מהסמארטפון - מ-23% ל-74%, עלייה של 221%. עם זאת, מרבית הישראלים (91%) עדיין גולשים באמצעות המחשב. הטאבלט מהווה רק 29% מהגלישה.

באופן מעט מפתיע, הישראלים עדיין לא סומכים על הרשת ככלי למציאת עבודה, ורק 32% מחפשים עבודה באמצעות האינטרנט, אך עדיין מדובר בעלייה של 300% לעומת 2011.

מנגד, הפעילות הפיננסית רשמה עלייה משמעותית של כ-80% בשימוש באינטרנט לצורך תשלום חשבונות או ביצוע פעולות בנקאיות, לכדי כך שכ-40% מהישראלים עושים זאת.

הסקר מצביע גם על דעות הישראלים בנושאים שונים, כמו פוליטיקה (83% הסכימו שאנשים צריכים להרגיש חופשיים לבקר את הממשלה דרך האינטרנט); פיקוח ממשלתי על הרשת (36% תומכים בכך שהממשלה תפקח על האינטרנט יותר מכפי שהיא עושה היום); ופרטיות (50% ציינו שהם אינם מודאגים מכך שהממשלה בודקת את מה שהם עושים באינטרנט).

רוב הגולשים עדיין אינם רואים את המידע המצוי באינטרנט כאמין, כשרק 29% חושבים שכל או רוב המידע באינטרנט אמין.

הגולשים הישראלים
 הגולשים הישראלים