צפוי: כתב אישום נגד מנהל מחוז י-ם ברמ"י חמי כסיף

האישום קשור לעבירות בנייה שבוצעו בביתו של כסיף ■ כסיף חשוד בעבירות של זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומסירת פרט מטעה למוסד תכנוני

עורך דין חמי כסיף / צילום: גיל יוחנן
עורך דין חמי כסיף / צילום: גיל יוחנן

פרקליטות המדינה מתכוונת להגיש כתב אישום נגד עו"ד חמי כסיף, מנהל מחוז ירושלים ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בסעיפים של זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומסירת פרט מטעה למוסד תכנוני.

האישום קשור לעבירות בנייה שבוצעו בביתו של כסיף. המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין ערכה לאחרונה שימוע לכסיף, שבסיומו נדחו טענותיו והתגבשה החלטה להגיש כתב אישום. הפרשה נחשפה לראשונה ב"גלובס" ("החשוד בעבירות בנייה - חמי כסיף, בכיר ברשות מקרקעי ישראל", 22.8.13).

השימוע לכסיף התקיים בפני מנהל המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין עו"ד ציון אילוז. את כסיף יצגו בשימוע עוה"ד יעל גרוסמן וסאלי ליכט.

ועדת המכרזים של רמ"י, בראשות המנכ"ל בנצי ליברמן, בחרה ביוני 2012 בעו"ד חמי כסיף לתפקיד מנהל מחוז ירושלים ברמ"י. סמוך לבחירתו הגיע לרמ"י מידע על כך שכסיף ביצע עבירות בנייה בביתו המצוי בנחלה שרכש במושב בית חנן, בקרקע חקלאית החכורה מרמ"י. ביקורת שנערכה בנחלה העלתה שיש יסוד לחשד, וכי כסיף בנה מעבר למה שאושר לו בהיתר הבנייה, נמנע מהריסת חלק ממבנה שהיה עליו להרוס כתנאי לקבלת ההיתר, וכמו כן לא שילם לרמ"י סכום כסף גדול שהיה מגיע ממנו בגין הבנייה הנוספת.

"זה בלגן אחד גדול"

בגלל רגישות הנושא וחומרת החשד - בכיר ברמ"י החשוד למעשה בעבירות כלפי רמ"י - הועברה הפרשה לחקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה, שהמליצה על העמדתו לדין. לאור המידע שהצטבר בחקירת המשטרה, דווחה הפרשה לנציבות שירות המדינה, והנציב משה כהן החליט לפני 8 חודשים להשעות את כסיף מתפקידו ומעבודתו ברמ"י, השעיה המתמשכת עד היום.

בכירים במחוז ירושלים, הרגיש ביותר ברמ"י, טוענים כי פעילות המחוז נפגעה באופן קשה בהיעדר מנהל למחוז, וכי "זה בלגן אחד גדול, כשדווקא עלינו יש לחצים לשווק ולשווק בשטחים שסופחו לירושלים, אבל אין לנו מנהל". גורם ברמ"י אומר כי המחוז מנוהל כראוי על ידי ממלאת מקומו של כסיף, עו"ד גלית ויטנברג.

עו"ד גרוסמן מסרה בתגובה: "תיק זה לא היה בא לעולם אלמלא רצו גורמים בעלי אינטרס, בתוך רשות מקרקעי ישראל, אשר לא השלימו עם מינויו של חמי כסיף למנהל מחוז, לפגוע בו. בכוונתו להציג את התמונה המלאה בפני בית המשפט ואין ספק שהצדק ייצא לאור".

לא הגיעה תגובה מרמ"י.