יו"ר חדש לקרן מרקסטון: מוטי וייס יחליף את דני גילרמן

במרקסטון מציינים כי מינויו של וייס יוצא לפועל לאחר שהתקבלו אינדיקציות חיוביות המעידות על הצלחת הקריאה לכסף עליה הודיעה הקרן לפני כשבועיים

מוטי וייס מונה לתפקיד יו"ר קרן מרקסטון. מוטי וייס יצטרף לקרן כיו"ר פעיל לצד רון לובש שימשיך בתפקידו כשותף-מנהל. וייס יכנס לתפקידו באופן מיידי.

במרקסטון מציינים כי מינויו של וייס יוצא לפועל לאחר שהתקבלו אינדיקציות חיוביות המעידות על הצלחת הקריאה לכסף עליה הודיעה הקרן לפני כשבועיים.

נזכיר כי המשקיעים המוסדיים הישראליים בקרן סירבו להעביר את חלקם בקריאה של הקרן לכסף בהיקף 95 מיליון דולר. בסופו של דבר הצליחה כנראה מרקסטון, ששקועה בחובות עתק, לגייס את רוב הכסף שקראה לו, הודות להיענותם של המשקיעים הזרים בקרן.

בשנת 2000 ייסד וייס את ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס), אשכול הקרנות המוביל בישראל בתחום של מתן הלוואות לחברות בינוניות ובוגרות. ויולה קרדיט מנהלת למעלה מ-330 מיליון דולר ומעניקה מכשירי אשראי מגוונים לחברת בשלות. עד היום ביצעה כ-100 עסקות בהיקף של כחצי מיליארד דולר.

יו"ר הקרן הקודם, דני גילרמן, עזב את תפקידו במהלך הרבעון הראשון של 2014, לאחר כ-5 שנים בתפקיד.

גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, מונה לתפקיד יו"ר מרקסטון בשנת 2009, לאחר שערורייה בה הסתבכה הקרן כשהתברר שהיו"ר והשותף המייסד שלה, אליוט ברוידי, שיחד בעלי תפקידים בארה"ב במטרה לגייס כספי מוסדיים אמריקאים.

משקיעי מרקסטון הם ברובם גופים מוסדיים בארה"ב (כמו קרן הפנסיה של ניו יורק, שהזרימה לה רבע מיליארד דולר) וכן מוסדיים מקומיים, ביניהם חברות הביטוח כלל, מנורה מבטחים והפניקס.