70 תלונות לרשות השנייה על סיקור פרשת החטיפה בטלוויזיה

כל תלונה שנייה שהגיעה לנציב התלונות עסקה בסיקור החדשותי בחדשות 2 ■ 23 תלונות הגיעו על החלטת קשת לשדר את "האח הגדול" יומיים אחרי החטיפה

כ-70 תלונות הגיעו לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה נגד זכייניות ערוץ 2 ו-10 בתקופת 20 הימים בהם סוקר אירוע החטיפה של הנערים גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל ז"ל. מדובר במספר גבוה יחסית לכמות התלונות הרגילה שמגיעה אל הרשות השנייה.

למרות הרייטינג הגבוה לשידורי החדשות בתקופה המתוחה, ואולי דווקא בגללו, תלונות רבות עסקו בתוכן החדשותי דווקא.

למעשה, כל תלונה שנייה שהגיעה למשרדו של נציב התלונות, דוד רגב, עסקה בסיקור החדשותי בחדשות 2 - שהובילה בצפייה במהלך התקופה. המתלוננים, כהרגלם בימים מתוחים, יוצאים בעיקר כנגד מה שהם מכנים "חוסר איזון" בסיקור ותוקפים ראיונות שנערכים עם ערבים, כמו במקרה הריאיון עם ח"כ חנין זועבי (5 תלונות).

כמו כן, 6 צופים (ההנחה היא כי כל מתלונן, מייצג הרבה יותר צופים בפועל ,ל"א) רוו אי-נחת מפרסום הקלטת השיחה בין גיל-עד שער ז"ל לבין מוקד המשטרה. "המתלוננים טענו כי השידור החוזר של הקלטת שוב ושוב היה מיותר, וצופים נוספים טענו כי שידור הקלטת יעורר פחד וחרדות בקרב ילדים", נכתב בדוח שחיבר רגב בעניין.

14 תלונות עסקו במגישי מהדורות החדשות ובכתבי השטח. תלונות אחרות - 4 במספר - עסקו בשילוב של נצ"מ (בדימוס) ניסו שחם בשידורים כפרשן, זאת למרות שבימים אלה עומד תלוי נגדו כתב אישום בגין מעשה מגונה והטרדה מינית. בין המתלוננים, אומרים ברשות השנייה, הייתה גם אחת המתלוננות נגדו.

לא פחות מ-23 תלונות עסקו בהחלטתה של זכיינית ערוץ 2 קשת לשדר את התוכנית "האח הגדול" ב-14 ביוני, יומיים לאחר אירוע החטיפה. "מתלוננים רבים טענו כי הציבור הדתי, שלא הקשיב מטבע הדברים במהלך השבת לחדשות, נפגע יותר מהאחרים, מאחר שהשבת יצאה מאוחר ומהדורת החדשות של חדשות 2 הסתיימה כחצי שעה לאחר מכן", נכתב בדוח. מתלוננים אחרים ביקשו לעדכן את דיירי הבית בפרשה.

מחברת החדשות ומקשת לא נמסרו תגובות.