"אין לנו אינטרס למקסם תמורה במכרז התדרים לדור הרביעי"

כך אומרים ל"גלובס" גורמים המעורבים במכרז התדרים שהתפרסם ■ "מבחינתנו שהמחיר יהיה מינימלי ככל שניתן"

גורמים בכירים העוסקים במכרז לתדרי דור רביעי דוחים את הרעיון לפיו המכרז במתכונתו הנוכחית נבנה על מנת לקבל כמה שיותר כסף מהמפעילים תמורת התדרים. בשיחות עם "גלובס" אומרים אותם גורמים כי מעולם לא עלתה דרישה מצד מי מהמשרדים הממשלתיים, לנצל את המכרז על מנת להעשיר את קופת המדינה, אלא להיפך, זה מעולם לא היווה מטרה.


כזכור, המכרז שפרסם משרד התקשורת בשבוע שעבר להקצאת תדרים לדור הרביעי בסלולר, ייערך בצורה מקוונת כאשר הזוכה ברצועת תדר יהיה מי שישלם את המחיר הגבוה ביותר. במכרז יוכלו המפעילים לרכוש תדרים תחת מגבלות - פלאפון תוכל לרכוש עד 20 מגה הרץ בתחום ה - 1,800 מגה הרץ, ואילו סלקום ופרטנר יוכלו להגיע לעד 20-25 מגה הרץ בתלוי בשאלה כמה המפעילים גולן טלקום והוט מובייל יחליטו לקנות.

הנחת המוצא היא שדרושים 20 מגה לרשת עבור הדור הרביעי. מכיוון שישנם בסך הכל 40 מגה למכירה, וקיימת סבירות להתמודדות של 018 אקספון, אזי כמעט בכל תרחיש אפשרי, לא יהיו מספיק תדרים לכולם והמחיר יעלה, והשאלה היא רק בכמה. גם אם 018 אקספון לא תתמודד במכרז, לא נראה שיש מצב שבו המחיר לא יקפוץ, פשוט מכיוון שבחלוקה גסה, פלאפון חייבת לפחות 15-20 מגה, וכל היתר צריך להתחלק בין כולם.

פרטנר תצטרך להתמודד על 10-15 מגה, תלוי בשאלה כמה תרצה לרכוש הוט מובייל שיכולה להחליט שהיא רוצה לקנות יותר מ - 5 מגה שהיא מחויבת על פי מדיניות המשרד, וזאת על מנת שתוכל להיות עצמאית במקרה שהשותפות שלה עם פרטנר תתפרק בעתיד.


סלקום תרצה לקנות תדרים אף היא וכאן שוב ישנה שאלה על כמה תדרים היא תתמודד, בהינתן שגולן טלקום שאיתה יש לה הסכם, תרצה לרכוש בעצמה. ייתכן שסלקום לא תרצה להיות תלויה כלל בגולן ואז יהיה לה תמריץ לרכוש תדרים במקסימום שיתאפשר לה על מנת לשמור על עצמאותה ושלא תהיה תלויה טכנולוגית בשותפה כמו גולן. כאמור, כמעט בכל תרחיש המחיר צפוי לעלות וקופת המדינה הולכת להרוויח מכך, אך את המחיר ישלם הציבור כי מה שישלמו החברות יגולגל בסופו של דבר על הצרכנים.