צניחה של כ-69% במספר המיטות לאשפוז פסיכיאטרי

ב-1991 מספר המיטות היה גבוה ביותר מ-46% מהממוצע ב-OECD, ואילו כ-20 שנה מאוחר יותר מספר המיטות לטיפול פסיכיאטרי צנח בכ-100 מיטות ועומד כעת על שני שליש מסך מספר המיטות הממוצע ל-100 אלף איש במדינות ה-OECD

מספר מיטות אשפוז לטיפול פסיכיאטרי בישראל צנח ב-2011-1991 בכ-69% בתוך שני עשורים, מ-144 ל-45 (לכל 100 אלף איש), כך לפי סקירה על בריאות פסיכיאטרית של ארגון ה-OECD. לפי הנתונים, לפני שני עשורים הייתה ישראל מובילה בטיפול בבעיות פסיכיאטריות, שלפי הדוח נזקיהן מגיעים לכ-4% מהתמ"ג בממוצע בקרב מדינות מפותחות.

ב-1991 מספר המיטות היה גבוה ביותר מ-46% מהממוצע ב-OECD ואילו כ-20 שנה מאוחר יותר, מספר המיטות לטיפול פסיכיאטרי צנח בכ-100 מיטות ועומד כעת על שני שליש מסך מספר המיטות הממוצע ל-100 אלף איש במדינות ה-OECD.

לפי הדוח, ממשלות חייבות להגביר מאמצים לשיפור הרפואה הפסיכיאטרית שנותרה בתת תקצוב ובסוף סדר העדיפויות במדינות רבות. הנתונים מעידים על כך שאנשים עם הפרעות נפשיות מתים כ-20 שנה מוקדם מהממוצע באוכלוסייה הכללית. ההסתברות לאבטלה גבוהה פי 7.

בניגוד לסטיגמה, כל בן אדם שני עלול לחוות אפיזודה של מחלה נפשית כלשהי בחייו, תוך פגיעה בפריון שלו, בשכרו ובעתידו התעסוקתי. עם זאת, בין שליש למחצית מאותם אנשים לא מקבלים טיפול.

בישראל המצב בעייתי במיוחד. לפי הנתונים, שיעור כניסה מחדש למוסד פסיכיאטרי בגין הפרעה דו-קוטבית הוא הגבוה ביותר במדינות ה-OECD. שיעור כניסה מחדש למוסד פסיכיאטרי בגין סכיזופרניה הוא הגבוה ביותר במדינות ה-OECD.

מספר המיטות לטיפול פסיכיאטרי
 מספר המיטות לטיפול פסיכיאטרי