מצב חירום: בנט הורה לרתק עובדים חיוניים בנמל אשדוד

שר הכלכלה הכריז על צו הפעלת חוק שירות עבודה בשעת חירום והוציא צווי גיוס, בין היתר לעובדים חיוניים בנמל אשדוד ■ שר האוצר יאיר לפיד הורה על דחייה בתשלום המסים לעסקים בדרום

נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

שר הכלכלה, נפתלי בנט, ושר האוצר, יאיר לפיד, הכריזו הערב (ג') על מספר צעדים שיסייעו למדינה ולתושבי הדרום להתמודד טוב יותר עם מצב החירום. בנט הכריז על צו הפעלת חוק שירות עבודה בשעת חירום, בעוד לפיד הורה על דחייה בתשלום המסים לתושבי הדרום.

הפעלת חוק שירות עבודה בשעת חירום, מאפשרת לבעלי הסמכות במשרד הכלכלה לגייס עובדים למפעלים חיוניים או למפעלים למתן שירותים קיומיים שאושרו ככאלה. בין המפעילים שהוכרזו כקיומיים, נכלל גם נמל אשדוד שאושר כמפעל למתן שירותים קיומיים. לאור האמור, הוציא הערב משרד הכלכלה צווי גיוס כאמור לעובדים חיוניים בנמל.

לפיד, כאמור, התייעץ עם מנהל רשות המסים, משה אשר, והחליט להנחות את מנהל הרשות לתת ארכה לתושבי הדרום לתשלום המסים התקופתיים שלהם, זאת לאור המצב הביטחוני השורר בדרום ובמטרה להקל על הקשיים התזרימיים עמם מתמודדים העסקים באזור.

לאור זאת, הודיע מנהל הרשות כי מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה, למתגוררים באזור של עד 40 ק"מ מרצועת עזה (בהתאם לרשימת היישובים שפורסמה על-ידי פיקוד העורף), יידחו מ- 15.7.14 ל-25.714.