הדולר היציג התחזק ב-0.2%; "תמיכה בהמשך התיקון"

הדולר היציג טיפס ל-3.4360 שקלים ■ האירו התחזק בכ-0.3% ■ FXCM ישראל: "עלייה מעל 3.44 שקלים עשויה להרחיב את התיקון לעבר 3.47 שקלים"

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

השקל נחלש היום (ד') מול המטבעות הזרים העיקריים אל מול המשך מבצע "צוק איתן" של צה"ל ברצועת עזה והמשך הירי על דרום הארץ וגוש דן. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.2% ל-3.436 שקלים, בעוד האירו היציג עלה ב-0.3% ל-4.677 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מתקן מעלה זה היום השני ברציפות והצמד כבר תיקן כשליש מהירידה האחרונה. ישנן כמה סיבות לתיקון הנוכחי, גלובליות, טכניות ובימים הללו יש גם להוסיף את התערערות המצב הביטחוני בארץ, שמגדיל את הסיכון הגיאו-פוליטי של השקל.

"ברמה הטכנית, לאחר שקבע בשבוע שעבר שפל מתחת לרף 3.4 שקלים, הצמד הגיע למצב קיצוני של מכירת-יתר והשורטיסטים החליטו לממש רווח".

ב-FXCM ישראל מסכמים וכותבים כי "ההסלמה המהירה במצב והסכנה הממשית להתרחבות המערכה לכדי מהלך קרקעי מגבירות את החששות בקרב המשקיעים ומכבידות על השקל. עלייה מעל 3.44 שקלים עשויה להרחיב את התיקון לעבר 3.47 שקלים. בתנאים הנוכחיים סבירות גבוהה שהתיקון של הדולר-שקל יימשך".