"צבע אדום": האפליקציות שיעזרו לכם לחמוק מהטילים

ההסלמה הביטחונית תורמת לפופולריות של אפליקציות שמיועדות לסייע לאזרחים לקבל מידע חשוב בזמן אמת ■ הנה כמה מהן

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ההסלמה הביטחונית תורמת לפופולריות של אפליקציות שמיועדות לסייע לאזרחים לקבל מידע חשוב בזמן אמת. האפליקציה הוותיקה והמוכרת היא "צבע אדום", אשר פותחה על ידי קובי שניר עבור מכשירי אנדרואיד ואייפון, מאפשרת לקבל התראות בזמן אמת על אזעקות וגם מידע על שיגורים, נפילות ואירועים ביטחוניים (להורדה - לחצו כאן).

האפליקציה מאפשרת לבחור את האזור שלגביו מעוניינים לקבל התראות. האפליקציה אינה קשורה למערכת הביטחון, אבל אמורה להציע אלטרנטיבה, כאשר לא מצליחים לשמוע את האזעקה. ראוי לציין שבמקרים מסוימים האינפורמציה שמופיעה באפליקציה אינה מדויקת לחלוטין.

אפליקציה נוספת באותה הנישה היא "מרחב מוגן", שפותחה על-ידי חברת iApps. האפליקציה מאפשרת לראות את המרחבים המוגנים הציבוריים הנמצאים באזור הקרוב ובכך לסייע להכיר אותם כאשר שמגיעה שעת החירום. האפליקציה מציעה מידע לגבי אשדוד, אשקלון ובאר-שבע והיא זמינה רק במכשירי אייפון (להורדה - לחצו כאן).

מי שגר באזור תל אביב ורוצה לדעת איפה המרחב המוגן, יכול להשתמש באפליקציית "מקלט לי תל אביב", שמיועדת עבור מכשירי אנדרואיד. עם פתיחת האפליקציה מקבלים מידע על המקלט הקרוב ביותר. לחיצה על "ניווט" תראה את המקום על המפה עם חץ ירוק להכוונה ליעד. מעבר לזה, יש מידע על סוג המקלט, על הגודל וכו' (להורדה - לחצו כאן).

אפליקציה נוספת שפונה למשתמשי הדפדפן כרום במחשב, ולא לסמארטפונים היא "צבע אדום". האפליקציה אותה ניתן להוריד מחנות האפליקציות לכרום, מספקת התראה במחשב בכל פעם שמושמעת אזעקה, כולל האזור בארץ ואת מספר המרחב לפי פיקוד העורף. ההתראות מופיעות בצד הימני התחתון של המסך, כך שהן לא מפריעות לעבודה השוטפת (להורדה - לחצו כאן).

גם משתמשי ווינדוס פון יכולים להוריד אפליקציית "צבע אדום" לסמארטפון שלהם. האפליקציה שפותחה על ידי חברת Sela לא קשורה גם היא לפיקוד העורף ומאפשרת לקבל התראות על אזעקות ברחבי הארץ (להורדה - לחצו כאן).