טופ אימאג' רוכשת חברת מחשוב ענן ב-18 מיליון ד'

חצי מסכום הרכישה של eGistics, המספקת פתרונות בתחום הענן, ישולם במזומן, והחצי השני במניות טופ אימאג', שזינקו ב-48% בשנה האחרונה

חברת טופ אימאג' / צילום: אתר החברה
חברת טופ אימאג' / צילום: אתר החברה

העלייה במחיר המניה של טופ אימג' מאפשר לחברת התוכנה הישראלית לבצע מהלך אסטרטגי ולרכוש חברה אמריקאית - eGistics מטקסס העוסקת בתחום מחשוב הענן, תמורת 18 מיליון דולר.

מחיר מניית טופ אימג' עלה בכ-48% בשנה החולפת, לאחר שכבר רשם עלייה חדה יותר ונחלש. החברה ניצלה את ההזדמנות בפברואר האחרון, וביצעה הנפקה שבמסגרתה גייסה כ-13 מיליון דולר, שבחלקם משמשים כעת למימון הרכישה. חצי מסכום הרכישה ישולם במזומן, והחצי השני במניות - במחיר המניה הנוכחי של טופ אימג', מדובר על כ-2.1 מיליון מניות שמהוות כ-14.3% מהון המניות של החברה.

כיום, בעל המניות הגדול בחברה הוא המייסד והיו"ר, יצחק נקר, שמחזיק ב-10.6% ממניות טופ אימג'. בקופת החברה היו בסוף הרבעון הראשון 15.7 מיליון דולר.

טופ אימג' מספקת פתרונות לניהול תוכן ארגוני (ECM), פתרונות לניהול תהליכים עסקיים (BPM) ופלטפורמת עיבוד תוכן באמצעות מכשירים ניידים. החברה נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה של ת"א, לפי שווי של 60 מיליון דולר. ההודעה על הרכישה התקבלה בחיוב בשוק, והמניה עלתה אתמול בוול סטריט ב-4.6% במחזור מסחר גדול.

eGistics היא חברה פרטית שמספקת פתרונות ענן לשוקי הבנקאות והתשלומים. טופ אימאג' מציינת בהודעתה כי הפתרונות של החברה הנרכשת לעיבוד תמונות ונתונים, מאפשרים מיכון של תהליכים עסקיים באמצעות מיטוב של האחסון, הניהול וההספקה של מידע עסקי קריטי, במגוון רחב של יישומים. תשתית הענן של eGistics מאפשרת עיבוד תשלומים בענן בצורה מאובטחת.

ב-2013, החברה הנרכשת רשמה הכנסות של 10.6 מיליון דולר, והכנסות טופ אימג' היו כ-29.1 מיליון דולר. טופ אימג' מצפה לשיפור הרווחיות פרופורמה בעקבות הרכישה, משום של-eGistics היה EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) של כ-1.5 מיליון דולר ב-2013.