סיוה רוכשת את חברת RivieraWaves תמורת כ-19 מיליון ד'

הנרכשת היא חברה פרטית שמספקת רישיונות לתכנון שבבי קישוריות בטכנולוגיות WiFi ובלוטות' ■ סיוה: "תסייע לנו להמשיך בהרחבת שוקי היעד"

גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי

בסוף הרבעון הראשון היו לחברת סיוה (CEVA) כ-153 מיליון דולר בקופה, ועכשיו היא מצאה שימוש לחלק קטן מהסכום, מעבר לרכישה עצמית של מניותיה. ספקית הטכנולוגיות לתכנון שבבים הודיעה על רכישת החברה הצרפתית RivieraWaves, בסכום שיגיע עד 19 מיליון דולר. סיוה תשלם 12 מיליון דולר במזומן, ו-7 מיליון דולר נוספים ישולמו בכפוף לעמידה באבני דרך, לרבות תוכנית לשימור עובדי החברה הנרכשת.

הרכישה מרחיבה את פעילותה של סיוה לתחום פעילות משיק: בעוד החברה מספקת רישוי לטכנולוגיות בעיקר בתחום הסלולר, בדגש על סמארטפונים, RivieraWaves היא חברה פרטית שמספקת רישיונות לתכנון שבבי קישוריות בטכנולוגיות WiFi ובלוטות'. בכך, סיוה מתרחבת אל מעבר לשוק הסלולר בלבד, ומשיגה דריסת רגל בתחום הקישוריות שהוא נרחב בהרבה וכולל כמה שווקים עתידיים מעניינים.

סיוה מסרה שהרכישה צפויה להגדיל את בסיס הכנסותיה מהסכמי רישוי ותמלוגים בשווקים הקיימים, בהם שוקי הסמארטפונים, הטאבלטים ותשתיות הסלולר, כמו גם בשווקים חדשים, ובהם המכשירים הלבישים, הבית החכם והאינטרנט של הדברים (IoT). מנתוני חברת מחקר אמריקאית, ABI, שסיוה צירפה להודעתה, עולה כי היעד הכולל של סל המוצרים המורחב צפוי להסתכם ביותר מ-35 מיליארד מכשירים מקושרים לאינטרנט עד שנת 2020.

בסיוה מעריכים כי ישנן סינרגיות טכנולוגיות ועסקיות מובהקות עם RivieraWaves, ובשנתיים האחרונות השתיים שיתפו פעולה ועבדו עם לקוחות ששילבו את טכנולוגיית ה-WiFi של ריביירה במעבדי אותות של סיוה, המיועדים למוצרי סלולר ובית חכם.

RivieraWaves הוקמה בשנת 2010 ומעסיקה כיום 29 עובדים. בשיחת הוועידה שקיימה סיוה, מסר סמנכ"ל הכספים של החברה, יניב אריאלי, כי הנרכשת סיימה את 2013 עם הכנסות של כ-4 מיליון דולר, והייתה מאוזנת תפעולית. היא חתמה עד היום על 25 הסכמים לאספקת הטכנולוגיה שלה, כולל עם לקוחות גדולים בתחום כ-Dialog ורנסס.

סיוה צופה שהרכישה תתחיל לתרום להכנסותיה באופן משמעותי כבר ב-2015, וההכנסות מהסכמי רישוי יגדלו ב-25% באותה שנה. בכל הקשור להכנסות מתמלוגים, סיוה צופה כי תספק טכנולוגיות קישוריות עבור יותר מ-400 מיליון מוצרים בשנת 2018, אך אינה מספקת נתון פיננסי.

"RivieraWaves היא רכישה מצוינת עבור סיוה, המסייעת לנו להמשיך בהרחבת שוקי היעד עם טכנולוגיות קישוריות מובילות ומוכחות, כולל תקני ה-WiFi והבלוטות' המתקדמים ביותר", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "חווינו מקרוב את התגובות החיוביות של לקוחות משותפים ליכולתה וחדשנותה של RivieraWaves, ואנו מקדמים בברכה חמה את ציוותה למשפחת סיוה".

מנכ"ל RivieraWaves, אנז' אזנר, הוסיף: "אנו גאים ונרגשים להצטרף לסיוה, לאחר שיתוף פעולה מוצלח בשנתיים האחרונות בקרב כמה לקוחות משותפים. טכנולוגיות הקישוריות המובילות שלנו משלימות את סל המוצרים הקיים של סיוה, ויחד נוכל להרחיב ולחזק את בסיס הלקוחות ושוקי היעד של החברה. אנו מצפים להתחיל בפרק חדש מוצלח כחלק מסיוה".