המספר הנוסף: ארגנטינה, מעצמת קרבות פנדלים

הפכה לנבחרת השנייה הכי מוצלחת בהיסטוריית המונדיאלים בקרבות פנדלים: ניצחה ב-4 מתוך 5; ובמקום הראשון? יריבתה בגמר ביום ראשון, גרמניה

סרחיו רומרו עוצר פנדל ומעלה את ארגנטינה לגמר מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
סרחיו רומרו עוצר פנדל ומעלה את ארגנטינה לגמר מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

רון פלאר, שחקנה של הולנד, החמיץ לפנות בוקר (ה') את בעיטת הפנדל הראשונה של האורנג' בחצי גמר המונדיאל מול ארגנטינה - ובכך הוריד לקרשים את הסיכויים של נבחרתו להגיע למראקנה ביום ראשון: רק 18% מהקרבות מ-11 מטר בהם הקבוצה שזוכה לבעוט את הכדור הראשון אך מחמיצה אותו - גם מסתיימים בניצחון שלה.

מנגד, טוען פרופסור איגנסיו פאלסיוס-הוארטה, פרופסור לכלכלה בלונדון סקול אוף אקונומיקס, שמחזיק בידיו נתונים של יותר מ-11,000 בעיטות פנדלים מאז 1995 - הסיכויים הכלליים של קבוצה/נבחרת שבועטת ראשונה בדו-קרב לנצח אותו עומדים על 60%. כך שכדאי מאוד לנצח בהטלת המטבע של השופט שקובעת מי תקבל את הזכות לבעוט ראשונה. בסך הכל התקיימו ארבעה קרבות פנדלים במונדיאל הזה - וכולם, עד המשחק הלילה, הסתיימו בניצחון של הנבחרת שבעטה ראשונה.

ארגנטינה, שניצחה את הולנד 2-4 בבעיטות ההכרעה הלילה, הפכה לאחת הנבחרות המוצלחות ביותר בהיסטוריית המונדיאלים בקרבות פנדלים: ניצחה בארבעה כאלו, הפסידה רק באחד.

הנבחרת היחידה בתולדות גביע העולם שמחזיקה במאזן טוב יותר היא... יריבתה בגמר ביום ראשון, גרמניה (ארבעה קרבות, ארבעה ניצחונות). הנבחרת היחידה שניצחה את ארגנטינה בדו-קרב פנדלים היא גרמניה (2006, רבע הגמר, הבלם רוברטו אז'אלה והקשר האחורי אסטבן קמביאסו החמציו לארגנטינים).