ארה"ב: נערת ליווי מואשמת ברצח מהנדס בכיר בגוגל

‎‎לפי החשד, אלכס טיצ'למן הזריקה לפורסט הייז מנת יתר של הרואין, והא מת תוך דקות ‏‎‎‏■ בעודו גוסס, דרכה עליו כמה פעמים כשהיא לוגמת יין ואוספת את חפציה‏

אלכס טיצ'למן / צילום: מתוך הפייסבוק
אלכס טיצ'למן / צילום: מתוך הפייסבוק

נערת ליווי ודוגמנית בת 26 הובאה אתמול (ד') בארה"ב בפני בית משפט כחשודה בגרימת מותו של מהנדס בכיר בגוגל, שנמצא מת על יאכטה בנמל סנטה קרוז בקליפורניה.

אלכס קתרין טיצ'למן לא הודתה באשמה או הכחישה אותה, ורק הודתה כי היא עובדת כיצאנית. לפי המשטרה, היא הזריקה לפורסט הייז (51) מנת הרואין שהביאה עמה, וברחה כשראתה כי הייז מת.

המקרה, שהתרחש בנובמבר אשתקד, תועד במצלמות אבטחה. טיצ'למן נעצרה ביום שישי שעבר לפנות בוקר על-ידי בלשים שהתחזו ללקוחות פוטנציאליים.

‏"היא הייתה כל-כך אכזרית שאפילו דרכה על גופת הקורבן שלה כדי להגיע לכוס היין שלה, וסיימה לשתות אותה בעת שהקורבן גסס לידה", אמר סגן מפקד משטרת סנטה קרוז, סטיב קלארק.

אתמול הובאה טיצ'למן בראשונה לבית המשפט, שם הואשמה בהריגה, זנות והשמדת ראיות. היא מוחזקת בערבות של 1.5 מיליון דולר, ומונה לה סנגור ציבורי.

‎‎כמו רומן זול

הייז וטיצ'למן הכירו דרך האתר ‏SeekingArrangement.com‏, שלפי הגדרתו משדך בין "שוגר דדי'ס לשוגר בייב'ז שמחפשים מערכת יחסים או הסדר שיועילו לשני הצדדים".

הייז היה נשוי 17 שנה עם 5 ילדים, ועבד שנים רבות בחברות טכנולוגיה, בהן סאן מיקרוסיסטמס, אפל וגוגל.

‏"זהו רצח, זה מה שהעדויות מראות הפעם. אם למשטרה יש עדויות שמראות שניתן להוכיח ביצוע רצח מעבר לכל ספק סביר, אנחנו בוודאי נשקול זאת. החקירה מתנהלת בינתיים", אמר רפאל וסקז, סגן התובע הכללי המחוזי בקליפורניה.

‏מקרה הרצח שתיארו בלשי משטרת סנטה קרו נשמע כמו רומן זול. ב-23 בנובמבר 2013 נמצא הייז מת על היאכטה שלו שעגנה במרינה של נמל סנטה קרוז. מותו נראה חשוד, והשוטרים פתחו בחקירת מעשיו באותו לילה.

סגן מפקד המשטרה קלארק מסר כי טיצ'למן זוהתה כחשודה בתיק אחרי שהתברר שהיו לה יחסי זנות ממושכים עם הקורבן. היא עבדה כנערת ליווי בתעריף גבוה, ופגשה את לקוחותיה באמצעות אתר האינטרנט ‏Seeking Arrangements‏.

בחקירותיה התגאתה טיצ'למן ברשימה של יותר מ-200 לקוחות, ששילמו לה לעתים יותר מ-1,000 דולר לבילוי. למשטרה יש מסרי טקסט שהוחלפו בין טיצ'למן ללקוחותיה, בהם הייז.

‏בליל הרצח היא נפגשה עם הייז על היאכטה והזריקה לו כמות כה גדולה של הרואין, שהוא מת ממנה כעבור כמה דקות, לדברי קלארק. מצלמת האבטחה קלטה את טיצ'למן דורכת על גופו של הייז אגב שתיית כוס היין שלה ואיסוף חפציה.

‏‏"במקום לטלפן לעזרה ראשונה או ל-911 (משטרה), טיצ'למן המשיכה לאסוף את חפציה, כולל ההרואין והמזרקים שלו. הווידאו מראה אותה דורכת על גוף הקורבן הגוסס כמה פעמים. בנקודה אחת היא דרכה על גופו כדי לסיים את שתיית כוס היין שלה", סיפר קלארק.

‏החוקרים מעריכים כי טיצ'למן הזריקה להייז במכוון מנת הרואין קטלנית. אחר-כך היא הורידה וילון צל כדי להסתיר את גופת הקורבן ממי שיתבונן מחוץ ליאכטה, וירדה מהסיפון.

החוקרים חושדים כי טיצ'למן לא הסתפקה ברצח הייז. לדבריהם, הם גילו מקרה דומה במדינה אחרת בארה"ב שייתכן שהייתה מעורבת בו. הם הצליחו למשוך את טיצ'למן חזרה לקליפורניה על-ידי התחזות ללקוחות פוטנציאליים. היא הסכימה לקבל תשלום של יותר מ-1,000 דולר לפגישה באתר יוקרתי, וכשהגיעה לסנטה קרוז נעצרה ב-4 ביולי (יום ו' שעבר) ב-4 לפנות בוקר.

‏לחוקרים עדיין לא ברור המניע של טיצ'למן, שלפי עמוד הפייסבוק שלה גדלה במשפחה אמידה בג'ורג'יה. אחד הפוסטים שלה מדבר על ההתרגשות של לקנות אקדח ולחזור לאטלנטה, ג'ורג'יה. היא כתבה גם ש"נחמד לשוחח עם מישהו על רצח אנשים בדם קר, וגם הוא עשה את זה. אני לא שופטת אותו!".