ההסתדרות והתעשיינים לאוצר: לפצות עובדים בגין ירי הרקטות

הדרישה המופנית למשרד האוצר, הן כמעסיק עבור עובדיו והן כגורם בממשלה לעניין פיצוי על ידי מס רכוש למעסיקים, היא למנוע ניכוי שכר מעובדים שנאלצים להיעדר מעבודתם בתקופת "צוק איתן"

מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בתיאום עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, פנו הבוקר לשר האוצר בבקשה להקל על העובדים בתקופת מבצע "צוק איתן" ולמנוע ניכוי שכר מהורים אשר נאלצו להיעדר מעבודתם לצורך השגחה על ילדיהם, בכל מקרה שבו המוסד החינוכי אליו משתייכים הילדים, נותר סגור עקב המצב הביטחוני. ההגדרה של "מוסד חינוכי", לצורך ההסכם, כוללת בין היתר, בתי ספר, מעונות וקייטנות. הצדדים מבקשים למעשה לאמץ הסדר דומה לזה שגובש לאחר מבצע "עמוד ענן".

הדרישה המופנית למשרד האוצר, הן כמעסיק עבור עובדיו והן כגורם בממשלה לעניין פיצוי על ידי מס רכוש למעסיקים, היא למנוע ניכוי שכר מעובדים שנאלצים להיעדר מעבודתם בתקופת "צוק איתן".

חשוב לציין כי הסדר שזה ישאיר מחוץ לתמונה את כל מי שמתגורר מעבר לטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה, שכן פיקוד העורף המליץ לאפשר בכל הישובים האלה שגרה מלאה בגנים ובקייטנות גם במבנים שאין בהם ממ"דים או מרחבים ממוגנים אחרים מבטון. בישובים אלה, לרבות ת"א, הורים רבים העדיפו שלא לקחת סיכון מיותר והשאירו את ילדיהם בבתים.

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר היום: "בשעה קשה זו עלינו לאחד שורות על מנת להגן על כל האזרחים גם מפני נזקים כלכליים. אני קורא לשר האוצר להצטרף ליוזמה של ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים, ולהבטיח הסדרת הנושא".

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, מסר כי: "התאחדות התעשיינים פועלת בשעת חירום זו, לילות כימים, על מנת לעזור למפעלי הדרום ועובדיהם להמשיך לפעול באופן סדיר תחת איום הטילים. לצערנו, על אף המוטיבציה הגבוהה של העובדים להמשיך ולהגיע לעבודה, ישנם הורים אשר נאלצים להישאר עם ילדיהם. אנו קוראים לממשלה לגלות רגישות מיוחדת למצב יוצא דופן זה ולא לאפשר כל פגיעה בשכר ההורים, כתוצאה מהיעדרותם מהעבודה. באחריות הממשלה לאפשר להורים להיות לצד ילדיהם בשעה קשה זו, ללא חשש כי זכויותיהם ייפגעו".