הטאלנט החדש של בלאט: לברון ג'יימס חזר לקליבלנד

בהחלטה דרמטית הודיע הכוכב הגדול של ה-NBA כי החליט לעזוב את מיאמי אחרי 4 שנים ולחזור לאוהיו

לברון ג'יימס / צילום: רויטרס
לברון ג'יימס / צילום: רויטרס

דרמה גדולה ב-NBA: לברון ג'יימס הודיע היום (ו') כי החליט לחתום בקליבלנד קבאלירס, הקבוצה אותה עזב לפני ארבע שנים לטובת מיאמי היט. במהלך הימים האחרונים התחזקו ההערכות כי לברון, 29, בסופו של דבר יעדיף את ההצעה של קליבלנד על פני הישארות במיאמי.

בכך, למעשה, יחבור לברון ג'יימס למאמן הישראלי דייויד בלאט, שחתם רק לפני שלושה שבועות כמאמן הראשי של הקאבס.

בניגוד לפעם הקודמת אז בחר ג'יימס לפרסם את ההודעה לעבור למיאמי במשדר טלוויזיה מחוף לחוף (תוכנית שזכתה לכינוי "The Decision"), הפעם הסתפק במכתב קצר יחסית אותו פרסם ב"ספורטס אילוסטרייטד" ובו סיפר על המניעים מאחורי החלטתו לחזור הביתה.

לברון נבחר על-ידי קליבלנד קבאלירס כבחירה מספר 1 בדראפט 2003, ושיחק במדיה 7 עונות. הוא הוביל את הקבוצה פעם אחת לגמר ה-NBA אבל לא הצליח לזכות איתה באליפות. ב-2010 הוא החליט לעזוב את את אוהיו במטרה להגדיל את סיכוייו לזכות באליפות, והצטרף למיאמי היט. בארבע העונות שלו בהיט הוא הוביל את הקבוצה לשתי אליפויות (2012, 2013).

העונה, אחרי סדרת הגמר מול סן אנטוניו ספרס (1-4 לספרס), החליט ג'יימס לנצל את אופציית היציאה שלו מהחוזה במיאמי שנתיים לפני סיומו, על מנת לבחון אופציות נוספות.

ההחלטה של ג'יימס לחזור לקליבלנד תהפוך באופן טבעי את דייויד בלאט לאחת מהדמויות המרכזיות העונה בליגה. בלאט, שהגיע לקליבלנד כדי לנסות ולהצעיד אותה לפלייאוף אחרי ארבע עונות יבשות, הופך ביחד עם קבוצתו למועמד המוביל לזכות באליפות - תואר שמעולם לא נחת באוהיו.