שני אחייניו של איסמעיל הנייה נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה

6 פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר בעזה - בהם גם שניים מאחייניו של מנהיג החמאס איסמעיל הנייה

איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס
איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס

התקיפה בעזה מתקרבת גם לראשי הנהגת החמאס: מנהיג הארגון איסמעיל הנייה מאשר את הדיווחים לפיהם שניים מאחייניו נהרגו בהפצצת צה"ל בשכונת שייח' רדואן בעזה. על פי הפרסומים קרובי משפחתו נהרגו יחד עם ארבעה צעירים פלסטינים נוספים.

לדברי ענאד סלאם, בנו של הנייה, התקיפה הייתה לעבר בית אחותו של הנייה, דבר שהביא למותם של קרובי משפחתו. אתמול פרסם הנייה הודעה ראשונה שבה אמר כי "האיומים של ישראל לא מפתיעים אותנו, נמשיך להילחם עבור המטרות שהצבנו לעצמנו".

ובעוד הלחימה בעזה הופכת לאישית עבור מנהיג החמאס, מדווחים כלי התקשורת הערביים על הצעה לרגיעה שמתגבשת בתיווך מצרים וקטאר. לפי שעה חמאס מסרב לאשר שישנו מתווה שעליו אפשר להגיע להבנות שיובילו להסכם הפסקת אש, אך מאשר כי המגעים אכן מתקיימים.

"קיבלנו מספר פניות ברצף, אך כולן נתנו הד לעמדה הישראלית. בסופו של דבר לא קיבלנו אף הצעה שלמה כדי לדון בה", טען דובר החמאס.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, מי שייתכן שעומד מאחורי גיבוש הפשרה, התייחס היום ללחימה והזהיר מפני הסלמה. "עלול לגבות את חייהם של חפים מפשע", אמר. דוברו של הנשיא הוסיף כי הממשל המצרי מנהל מגעים עם שני הצדדים לאחר שא-סיסי נפגש עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר.

על רקע הדיווח על מגעים, סיים מוקדם יותר היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הערכת מצב בהשתתפות צה"ל, השב"כ ומתאם הפעולות בשטחים במהלכה הבהיר כי מערכת הביטחון נערכת לימים ארוכים של לחימה.

"המכות שחמאס סופג הן קשות מאוד, והנזק שהוא מביא על עמו כבד", הדגיש יעלון. "חמאס וארגוני הטרור האחרים משלמים מחיר כבד מאוד, ונמשיך להכות בהם עד אשר ישובו השקט והביטחון ליישובי הדרום ולשאר חלקי ישראל".