מטוס שהיה בדרכו לניו-יורק ביצע נחיתת חירום בנתב"ג

מתח בנתב"ג: מטוס 747 בדרכו לניו-יורק סבל מתקלה במדפי הכנף אחרי ההמראה, והוא ביקש לחזור לנתב"ג ■ אמבולנסים וכבאיות הועמדו בכוננות, ובסופו של דבר המטוס נחת בשלום

נתבג / צלם: איל יצהר
נתבג / צלם: איל יצהר

מצב חירום הוכרז הלילה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שמטוס ג'מבו של חברת דלתא האמריקנית שהיה בדרכו לניו יורק הכריז על תקלה וכי הוא מבקש לשוב על עקבותיו. אמבולנסים וכבאיות נפרסו ליד מסלול הנחיתה - ובסופו של דבר המטוס נחת בשלום.

מדובר בטיסה מספר 469 של חברת דלתא, שהמריאה מנתב"ג לניו יורק מעט לאחר חצות. המטוס, מדגם בואינג 747-400 ועליו יותר מ-300 נוסעים סבל מתקלה במערכת המדפים לאחר ההמראה, והצוות החליט לחזור לנחיתה בנתב"ג. כמה עשרות אמבולנסים גויסו מתחנות מד"א והם עמדו בכוננות במהלך הנחיתה, לצד צוותי כיבוי האש של השדה שנפרסו לאורך המסלול.

הטייסים ביצעו סיבובים מעל הים כדי לשרוף דלק, ומקביל הסבירו לנוסעים את המצב. אחרי למעלה משעה באוויר (כדי לשרוף דלק על מנת להוריד את משקל המטוס) המטוס ניגש לנחיתה בנתב"ג, ולמרות התקלה הוא נחת בשלום. הנוסעים ישובצו לטיסות חלופיות במהלך היום.

"מטוס דלתא 747 שהמריא מישראל, נאלץ לחזור על עקבותיו לקראת סוף סיום ההמראה", אמר ראש אגף מבצעי קרקע בנתב"ג ארמי ניר. "הוכרז מצב החירום הגבוה ביותר. לכל אורך הדרך לא היה סיכון של הנוסעים ונתב"ג נערך עם כוחות החירום לקבל את המטוס מיד עם נחיתתו. עם הנגיעה בקרקע זוהה שהמטוס נחת ישר על המסלול ללא שום בעיה של סטייה. הנוסעים ירדו מהמטוס וצוות רפואי ווידא שהנוסעים לא נתונים בלחץ, הכל הסתיים בשלום".

נמל התעופה בן גוריון פועל כעת במתכונת מיוחדת בעקבות מבצע "צוק איתן". כל הנחיתות מתבצעות מכיוון צפון וכל ההמראות מתבצעות לכיוון צפון-מזרח, כדי להרחיק את המטוסים מהאזורים המסוכנים יותר. המטוס לא השתמש במסלול הנחיתה הרגיל, אלא במסלול שמשמש בדרך כלל להמראות מאחר והמסלול הזה הוא הארוך ביותר בשדה.