היועמ"ש בחח"י יקבל פיצויים מלאים למרות שהתפטר

לפי הערכות, היקף חבילת הפיצויים שיקבל עו"ד דוד יהב יהיה גבוה ממיליון שקל ■ "תנאי הפרישה של יהב הם בהתאם לחוזה העסקתו"

עו"ד דוד יהב, היועץ המשפטי של חברת החשמל, יקבל פיצויי פיטורים למרות שהתפטר מתפקידו.

ל"גלובס" נודע כי יהב אמור לקבל פיצויים פיטורים מלאים (100%). תנאי פרישתו של יהב עדיין ממתינים לקבלת אישור רשות החברות הממשלתיות.

יהב, אחד הבכירים הבודדים בחברת החשמל המועסק בחוזה אישי, הודיע במפתיע ב-13 במארס כי יעזוב את תפקידו עד סוף השנה. יהב מועסק בחברה 19 שנה בשכר של כ-50 אלף שקל.

לפי הערכות, היקף חבילת הפיצויים שיקבל יהב יהיה גבוה ממיליון שקל, ויכלול בין היתר תשלום פיצויי פרישה מלאים בשיעור של 100% על-פי משכורתו האחרונה, תשלום הודעה מוקדמת ופדיון ימי חופשה ותשלום בונוס בשיעור 10% מהשכר השנתי.

קודם לכן מילא יהב תפקידים בפרקליטות הצבאית. במהלך השנים צבר יהב כוח והשפעה ונחשב לאחד מבעלי ההשפעה הגדולים בהנהלת החברה.

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, אמר בדיון בבית הדין לעבודה בשבוע שעבר כי היחידה בודקת תשלום פיצויים פיטורים מוגדלים ל-5 בכירים שעזבו בשנים האחרונות. החמישה היו מועסקים בהסכם הקיבוצי.

בינתיים החלה חברת החשמל בהליכים לאיתור מחליף ליהב, ובקרוב תמונה ועדת האיתור לתפקיד.

אחד השמות שהועלו כמועמדים אפשריים להחליף את יהב היא עו"ד שלומית פרגו-ברנע, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, ששימשה כדירקטורית בחברת החשמל במשך שנים.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי חברת החשמל תספוג נזק ישיר בהיקף עשרות מיליוני דולרים עקב תקלה חמורה שאירעה ביחידת הייצור החדישה ביותר של החברה באשדוד. התקלה שאירעה בחודש שעבר הביאה להשבתה מוחלטת של היחידה בעלת הספק של כ-420 מגה-ואט, שעשויה להישאר מושבתת למשך כמה חודשים.

בדיקה שערכה חברת החשמל העלתה כי התקלה שגרמה לעקירת צינור הקיטור הראשי של התחנה מיסודות הבטון נגרמה עקב תפעול לקוי של התחנה, שלא ניקזו את המים מהצנרת.

מחברת החשמל נמסר כי "תנאי הפרישה של יהב הם בהתאם לחוזה העסקתו. התנאים אושרו על ידי דירקטוריון החברה בהתאם לחוק ובכפוף לאישור הגורמים הרגולטוריים המוסמכים". בחברה הוסיפו כי לצורך חישוב הפיצויים נלקח שכרו של יהב לפני שעודכן סיווג החברה (עידכון שהביא להעלאת שכר הבכירים בחברה).