בעקבות הכסף: ReWalk תנסה לגייס 58 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה, שמפתחת מוצר שמאפשר למשותקי גפיים ללכת ומעורר עניין רב, שואפת לגייס לפי שווי של עד 300 מ' ד' "אחרי הכסף" ■ הכנסותיה ב-2013 עמדו על 1.6 מ' ד', ובקופתה נותרו כ-5 מ' ד' בלבד

ReWalk - עמית גופר, ג'ף דייקן ולארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר
ReWalk - עמית גופר, ג'ף דייקן ולארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר

אחת ההנפקות הישראליות המדוברות יותר של השנה יוצאת לדרך: חברת ReWalk (שנקראה עד לאחרונה Argo אבל שינתה את שמה לשם מוצר הדגל שלה), יוצאת לגייס כ-58 מיליון דולר בנאסד"ק לפי שווי של 250-300 מיליון דולר "אחרי הכסף". החברה מפתחת מוצר שמהווה מעין שלד חיצוני לגוף, המאפשר למשותקי גפיים ללכת כשהם זקופים במקום להתנייד באמצעות כיסא גלגלים.

המוצר, שנקרא כאמור ReWalk, פותח על ידי ד"ר עמית גופר, יזם החברה וממייסדי חברת Odin, שנמכרה למדטרוניק תמורת 9 מיליון דולר ב-2006. עוד לפני שהקים את אודין, ב-1997, עבר גופר תאונה שאחריה נותר משותק. המחשבה כיצד לצאת מכיסא הגלגלים, היא שהובילה אותו להקמה של ארגו.

היום גופר מחזיק ב-3.7% ממניות ReWalk, ועם ההנפקה הוא צפוי לקבל מניות נוספות כך שחלקו בחברה יעמוד על 6% (אם מחיר מניה בהנפקה יגיע לסכום שהוסכם מראש בין הצדדים). כלומר, שווי חלקו בחברה צפוי לעמוד על 12-15 מיליון דולר.

גופר בן ה-61 משמש כיום כסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. הוא עצמו, אגב, משותק בארבע גפיים, ולכן לא יוכל להשתמש במכשיר של ReWalk, שמחייב שימוש בידיים כדי להישען על הקביים. עם זאת, כיוון שגופר מגיע בעצמו מהעולם של הנכים הפעילים, הוא יכול להבין אותם היטב: "אם המוצר לא יהיה סקסי, זה לא ילך", הוא אמר בעבר ל"גלובס", ואכן זהו אחד הפרמטרים שהובילו לכך שהחברה הצליחה לתפוס היטב את תשומת הלב של התקשורת האמריקנית, אלמנט שעוזר לה מאוד כעת בהנפקה הנוכחית.

יחסי ציבור יוצאי דופן למוצר רפואי

המוצר של ReWalk מהווה שלד חיצוני לגוף (הרגליים מוקפות בכמה פסי מתכת קלים), וכאשר השלד הזה מקבל איתות ממערכת התוכנה הממוקמת בתיק שעל גבו של המטופל, היא מניעה את הגפיים. ההחלטה כיצד להניע את השלד, מתקבלת משילוב של מידע המגיע מחיישנים המדווחים על מצבו הנוכחי של המשתמש, וכן חשים את תנועות פלג גופו העליון. כך, משילוב המידע הזה, הם "מנחשים" לאן הוא מעוניין לנוע, בערך כמו במכשיר הסגווי.

לאחרונה, קיבלה ReWalkאישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לגרסה הביתית של המוצר, ויחסי הציבור לאירוע בארה"ב היו יוצאי דופן למוצר רפואי. גם בקרב המשקיעים בארה"ב ההנפקה מעוררת עניין רב לאור אופיו של המוצר.

החברה שיווקה עד כה את המוצר שלה בבתי חולים, ורשמה הכנסות של 1.6 מיליון דולר והפסד של 12.2 מיליון דולר ב-2013, לעומת הכנסות של כמעט מיליון דולר והפסד של 6.7 מיליון ב-2012. בסוף הרבעון הראשון היו בקופתה של ReWalk רק 5.12 מיליון דולר, סכום של יספיק לה לבניית מערך השיווק לו היא זקוקה, ואפילו לא כדי לסיים את 2014. עם זאת, בחודשים האחרונים היא מחוזרת על ידי משקיעים, וכעת היא כאמור יוצאת להנפקה כדי לגייס את הכסף לו היא זקוקה.

בין בעלי המניות העיקריים ב- ReWalkנמנות קרנות ההשקעה הישראליות ויטהלייף (28.4%), IHCV (18.4%) ופונטיפקס (10.6%). בעלת מניות מרכזית נוספת היא חברת הרובוטיקה היפנית Yaskawa (25.4%), שהיא גם שותפה אסטרטגית של ReWalk. קרנות נוספות שהן בעלות מניות בחברה הן Previz Ventures (6.5%) ופרו-סיד (3.3%).

עלות המכשיר: 70-60 אלף דולר

מלבד העובדה שהמכשיר מאפשר למטופלים להתנייד כשהם זקופים ולצלוח מכשולים שלא ניתן לעבור באמצעות כיסא, הרי שלהליכה הזקופה יש גם יתרונות בריאותיים רבים, כך שהמוצר חוסך כסף גם למערכת הבריאות - עניין חשוב כשמשווקים מכשיר רפואי חדש.

משותק שהולך זקוף מעת לעת חוסך חלק מהידלדלות השרירים, פגיעה במערכת הלב וכלי הדם, דלקות בדרכי השתן, פצעי לחץ, הפרעות עיכול ועוד. לכן, עד היום המערכת שימשה ככלי שיקומי בבתי חולים, בלי קשר ליכולתה לשפר את העצמאות היומיומית של המטופל. כיום כ-200 איש משתמשים במערכת במרכזי שיקום.

יחד עם זאת, בינתיים, עד שחברות הביטוח ישתכנעו כי התועלת של המערכת עולה על המחיר שלה, התשלום עבורה יגיע מכיסם של המטופלים. ReWalk אינה חושפת את עלותו המדויקת של המוצר לצרכן אך נראה כי בארה"ב ינוע המחיר סביב 60-70 אלף דולר. הכנסות משמעותיות לחברה יגיעו כנראה רק אם יתקבל למוצר שיפוי ביטוחי, או, למשל, מימון של צבא ארה"ב למשותקים שנפצעו במהלך שירותם בו.

משקיעי קרן פרו-סיד בין הפטיש לסדן

הפרסום של תשקיף הנפקת ReWalk תפס את בעלי המניות בקרן ההון סיכון הבורסאית פרו-סיד כשהם בין הפטיש לסדן. פרו-סיד, המחזיקה 3.3% ממניות ReWalk, נמצאת כבר כמעט שנתיים ברשימת השימור, בשל שווי נמוך של החזקות ציבור, ועלולה להימחק מהמסחר ביום חמישי הקרוב.

בתחילת מאי, הגישו בעלי השליטה בחברה - המשפחות רוטלוי ולנדאו, המוכרות בעיקר כבעלות השליטה בשותפות החיפושים רציו - הצעת רכש למניות הציבור ב-30 אגורות למניה. מדובר במחיר השוק הנוכחי של פרו-סיד, המשקף לה שווי של כ-32 מיליון שקל.

הצעת הרכש לא נענתה על ידי הציבור, ובאמצע יוני פורסמה הצעה משופרת מעט, הגבוהה ב-1.3% בלבד לעומת ההצעה הקודמת. גם במקרה זה בעלי המניות העדיפו לא לקבל את ההצעה, והמועד האחרון לקבלתה הוארך בינתיים עד יום שלישי הקרוב, יומיים לפני המועד הצפוי של המחיקה מהמסחר.

בעלי מניות מן הציבור בפרו-סיד ששוחחו עם "גלובס" הסבירו כי ערך החזקות החברה גבוה משמעותית מערך השוק, ועומד על כ-100 מיליון שקל (מולן יש לה התחייבויות לבעלי השליטה בהיקף של 44 מיליון שקל). אם ReWalk תצליח להנפיק בשווי לו היא מצפה, תהייה ההחזקה בחברה זו לבדה שווה יותר מ-20 מיליון שקל (לפני מס ולפני החזר למדען הראשי) בעוד בספרי פרו-סיד היא רשומה לפי שווי של 3.4 מיליון שקל בלבד.

בעלי המניות מן הציבור ניצבים כעת בפני בדילמה: האם לקבל הצעה שאינה ראויה לדעת חלקם או להפוך את החזקתם לבלתי סחירה. לצד זאת, הם זוכרים חסד לבעלי השליטה, שפעלו בעבר להצלת פרו-סיד כשהמירו אג"ח למניות במחיר גבוה ממחיר השוק, כדי להצילה מחדלות פירעון.

בעלי המניות ב ReWalk
 בעלי המניות ב ReWalk

התוצאות של ReWalk
 התוצאות של ReWalk