מסמך תיעודי נדיר

ערוץ ההיסטוריה מזמין אתכם לראות איך נראית פעולה קרקעית אמיתית

D-DAY הסרטים האבודים, יום ב' 22:00, ערוץ ההיסטוריה

זו חוכמה קטנה מאוד, אבל כל מי שקורא לעימות בגבולנו הדרומי בשם "מלחמה", מוזמן לראות איך נראית פעולה קרקעית אמיתית, אולי "הפעולה הקרקעית" המפורסמת ביותר בדברי ימי מלחמות האדם.

אמנם חלף כבר למעלה מחודש מאז מלאו 70 שנה ליום הנחיתה בנורמנדי, אבל התיעוד של יום הפלישה והימים שלאחריה הוא סוחף ומרתק ללא קשר ללוח השנה.

החלק הראשון של התוכנית הזאת שודר כבר בשבוע שעבר, אבל אין כאן צורך ב"תקציר הפרקים הקודמים" כדי להיכנס מיד לעלילה המהפנטת: עד כמה הייתה קרובה הנחיתה לכישלון, איך לא הצליחו האמריקנים לבסס במועד ראש גשר בחוף אומהה, הטעות הפטאלית של היטלר שב-48 השעות הראשונות ללחימה בנורמנדי, היה בטוח שמדובר בפעולת הסחה ועיכב את הסיוע לכוחותיו בחוף - כל אלה מסופרים בגוף ראשון, בצבע, בדמעות של לוחמים ותיקים שגם מקץ עשרות שנים מתקשים להירגע מחוויות הימים ההם ועם צילומים, לעיתים קשים לצפייה, שלא משאירים מקום לדמיון.

ב-3 מילים: מסמך תיעודי נדיר.

* ציון: 9

מותו של סוכן

"בשירות הוד מלכותה", יום ב' 22:00, ערוץ "הוט פריים"

על הסרט הזה המלצתי לפני כמה חודשים, לא בגלל איכותו (הוא אחד ה"בונדים" הפחות אמינים, בהנחה שאתם מחפשים אמינות בסדרה הקולנועית הזאת), אלא בגלל חריגותו: גם ג'ורג' לנזבי המנוח, הבונד הגלמוד, תאונה אבולוציונית בדרך הארוכה בין שון קונרי לדניאל קרייג, ועוד יותר מכך: בונד מתאהב ובוכה כאשר הוא מאבד את אהובתו.

נשמע מוכר? זה בדיוק מה שקורה לדניאל קרייג ב"קזינו רויאל", רק שבין השניים מבדילים בערך 40 שנה: בתקופה ההיא, הגברים בכו בלילה.

* ציון: 8

בובה של לילה

"המופע של רד ודביר", יום ב', 23:15, ערוץ 2 רשת

בתקווה שמשדרי החדשות לא ישתלטו גם על השעה המאוחרת יחסית הזו, הנה ההזדמנות שלכם לגלות את אחת התוכניות הנחמדות בטלוויזיה שלא יצא לכם לצפות בהן בשידור הראשון.

דביר בנדק ורד - הבובה העצבנית שאף אחד לא סיפר לה שהסבנטיז נגמרו, מארחים אמנים שונים לראיונות מופרכים ומופרעים. מצחיק גם בפעם השנייה.

* ציון: 8