לראשונה בישראל: מערכת לניטור וניתוח פרסומות וידיאו באתרים

המערכת של יפעת בקרת פרסום מספקת מידע על מי מהגולשים דילג על פרסומות ביו-טיוב, וכן יכולות לפלח נתונים לפי פרזנטורים, הוצאות פרסום וקבוצות אחזקה

נתי יעקובי / צילום: תמר מצפי
נתי יעקובי / צילום: תמר מצפי

יו-טיוב הוא לא רק אתר הווידיאו המוביל בישראל, אלא הוא מהווה ערוץ פרסום כמעט נפרד לחלוטין ממה שמציעה כיום הטלוויזיה. 73% מהפרסומות בו הן ייחודיות וכלל לא מופיעות בטלוויזיה. אלה כוללות, בין היתר, פרסומות לעסקים קטנים ובינוניים, שאין בידם התקציב כדי לפרסם על המרקע הקטן בסלון - כך עולה מניתוח מיוחד שנעשה במהלך חודש יוני על-ידי חברת יפעת בקרת פרסום, לרגל השקת מערכת בקרת הפרסום החדשה של החברה, בניהולו של נתי יעקובי.

המערכת החדשה, שנמצאת בבדיקות פנימיות מאז תחילת השנה, כוללת כעת גם ניטור וניתוח של פרסומות הווידיאו באתרים מובילים ופופולריים בישראל, בהם יו-טיוב, וואלה, ynet, מאקו, רשת, נענע10, ספורט5, One ואתר flix.

ניטור הצפייה בווידיאו מבוסס על תוסף לדפדפן שאותו הוריד למחשב הנייח מדגם מייצג של 600 גולשים, שצפוי להתרחב עד סוף השנה לאלף גולשים. באמצעות התוסף, ובהסכמת הגולשים, ניתן לקבל נתונים מקיפים על הפרסומות, הסרטונים וכתבות הווידיאו שבהם הם צופים, נתונים דמוגרפיים ועוד.

"ראינו חשיבות גדולה לנטר את המדיה הדיגיטלית דרך העיניים של הצופים", מסביר יעקובי. "עד היום המדיות הלא דיגיטליות היו חד-ממדיות, וכולם ראו את אותן הפרסומת בטלוויזיה או בעיתון. בדיגיטל כל אחד רואה פרסומת שונה, ולכן היה לנו חשוב להיות חשופים לכל סוגי הפרסומות באינטרנט באמצעות פאנל גולשים".

בין היתר מספקת מערכת הווידיאו מידע על מי דילג על פרסומות ביו-טיוב (65%-70% מהישראלים מדלגים), מי לחץ על הפרסומת באתרים השונים ואפילו ניתן לראות באיזה תוכן וידיאו הופיעה פרסומת הפרה-רול (שמופיעה לפני סרטון התוכן שבו רצה הגולש לצפות).

מלבד הווידיאו, מערכת בקרת הפרסום החדשה כוללת גם יכולת לקטלג ולמיין פרסומות לפי פרזנטורים והוצאות פרסום, לפי קבוצות אחזקה וכן לפי פילוח מעמיק יותר של תתי-ענף משניים, כמו למשל בקטגוריית בשמים לגבר או לאישה.

נתוני הווידיאו במערכת בקרת הפרסום גם מצביעים על כך שכמות הפרסומות השונות ביו-טיוב ביום עומדת על 126, הרבה יותר מאשר באתרים הישראליים המובילים - וואלה ו-ynet - שיש להן 41 פרסומות ו-32 פרסומות, בהתאמה.

עוד עולה מהנתונים כי פרסומת ממוצעת באינטרנט נמשכת דקה וחצי לעומת 16 שניות בטלוויזיה, כשיו-טיוב אחראי לפער הגדול כאשר הפרסומות המשודרות בו ארוכות יותר. בנטרולו, מדובר על 26 שניות באינטרנט.

"נתוני הווידיאו נותנים למפרסמים אפשרות לוודא את אפקטיביות הפרסום ואת הפריסה שלו, ואם הוא אכן מגיע ליעד שכיוון אליו. עד היום זו הייתה בעיה, כי חלק מהאתרים כלל לא מודעים לאיזה וידיאו מופיע אצלם באתר", מוסיף יעקובי.

יש לציין כי המספרים שמספקת יפעת כוללים רק גלישה ממחשבים נייחים, לאור ההסתמכות על פאנל גולשים שהתקין תוסף לדפדפן, אך יעקובי מסביר כי תוך מספר חודשים יהיה פתרון גם לגלישה מהמובייל.

קמפיין
 קמפיין