בין האזעקות: אפליקציות וגאדג'טים לזמנים של חוסר ודאות

בין שינת לילה בממ"ד, ריצה בבוקר למקלט ושהות ממושכת בבית בקרבת מרחב מוגן, צריך למצוא דרך להעביר את הזמן בנעימים, לעדכן ולהתעדכן, וגם למצוא משחקים, אפליקציות וגאדג'טים "גלובס" ■ מביא כמה מהם

עדכון מיידי על אזעקות

למחשב: צבע אדום לדפדפן כרום

האפליקציה הטובה ביותר שמצאנו להתראות על אזעקות פונה למשתמשי הדפדפן כרום במחשב ולא לסמארטפונים, ושמה "צבע אדום". האפליקציה הזו טובה למי שיושב כל היום מול מחשב במשרד או בבית ולא מצליח לשמוע את האזעקות. את האפליקציה ניתן להוריד מחנות האפליקציות לכרום והיא מספקת התראה במחשב בכל פעם שמושמעת אזעקה, כולל האזור בארץ ואת מספר המרחב לפי פיקוד העורף. ההתראות מופיעות בצד הימני התחתון של המסך, כך שהן לא מפריעות לעבודה השוטפת.

צבע אדום לאייפון ולאנדרואיד

האפליקציה הוותיקה והמוכרת היא "צבע אדום", אשר פותחה על ידי קובי שניר עבור מכשירי אנדרואיד ואייפון. האפליקציה מאפשרת לקבל התראות בזמן אמת על אזעקות וגם מידע על שיגורים, נפילות ואירועים ביטחוניים, ולבחור את האזור שלגביו מעוניינים לקבל התראות. האפליקציה אינה קשורה למערכת הביטחון, אבל אמורה להציע אלטרנטיבה, כאשר לא מצליחים לשמוע את האזעקה. בבדיקה שלנו, האפליקציה איחרה מאוד בעדכון על התראות, כך שאסור לסמוך עליה, אבל היא מאפשרת לראות את היסטוריית ההתראות מכל רחבי הארץ.

לאנדרואיד: צבע אדום - התראות בזמן אמת

אפליקציה שעלתה בתחילת השבוע לאנדרואיד היא "צבע אדום - התראות בזמן אמת". מדובר באפליקציה דומה לזו הנקראת "צבע אדום". המפתח אלעד נווה כותב שהאפליקציה מסתמכת על מידע המגיע מפיקוד העורף והאפליקציה יודעת לתת התראה גם כשהטלפון במצב שקט. אפשר לשלוח במהירות הודעות "אני במרחב מוגן" דרך וואטס אפ.

לווינדוס פון: צבע אדום

גם משתמשי ווינדוס פון יכולים להוריד אפליקציית "צבע אדום" לסמארטפון שלהם. גם האפליקציה הזאת, שפותחה על ידי חברת Sela, לא קשורה לפיקוד העורף ומאפשרת לקבל התראות על אזעקות ברחבי הארץ.

זמן אמת: אפליקציית אנדרואיד

עוד אפליקציית התראות חדשה לאנדרואיד היא "זמן אמת - אזעקות צבע אדום". גם האפליקציה הזו משתמשת על מידע שיגורים ממערכת פיקוד העורף ומאפשרת לקבוע את האזורים עליהם מקבלים התראה.

סלולרי טעון במקלט

הסמארטפון צמוד אלינו במקלט ואנחנו משתמשים בו בשביל לעדכן את המשפחה על מצבנו ולקרוא באתרי החדשות עדכונים. לא כדאי להיתפס ללא סוללה זמינה.

Juice Pack air: מטען-נרתיק

אחד המוצרים המוכרים בשוק לטעינת האייפון הוא מטען-נרתיק של חברת Mophie. דגם Juice Pack air הוא כיסוי לאייפון הכולל סוללה פנימית שאמורה להכפיל את זמן העבודה של המכשיר. דגם האייר מגיע עם קיבולת של 1,700 מיליאמפר, קצת יותר מהקיבולת של הסוללה המקורית של האייפון. הבעיה עם המוצר, שהוא מוסיף 76 גרם למשקל האייפון וגורם לו להיראות מגושם. מצד שני, מדובר בפתרון טוב למי שחייב עוד זמן סוללה ומוכן להתפשר על משקל המכשיר. מחיר: 400 שקל ברשת באג.

סוללות רזרביות של PC

המותג הפרטי PC מבית בי קונקט, הנמכר ברשת קרביץ, מציע מטענים במגוון רחב. דגם Y11 מציע סוללה בקיבולת 2600 מיליאמפר, יותר מטעינה שלמה של האייפון (80 שקל). דגם Y27 כולל סוללה בקיבולת 5200 מיליאמפר עם שתי יציאות USB, תאורה על חיווי מצב הסוללה וכבל המציע חיבור מיקרו USB וחיבורים לשני דורות הכבלים של אפל (170 שקל). דגם אחר של החברה הוא PB05, שכבר יכול להתאים מבחינת הקיבולת שלו (7800 מיליאמפר) גם לטאבלטים. גם כאן יש שני חיבורי USB וגם פנס. מעבר לזה, הוא כולל תצוגת נורות המציגה חיווי על מצב הסוללה (200 שקל).

כיסויים עמידים לסמארטפון

הריצות הפתאומיות למקלט כבר לא מפתיעות אף אחד, אבל את הסלולרי שאנחנו דואגים לסחוב איתנו כדאי לשמור שלא יעוף פתאום מהיד כשרצים לתפוס מחסה.

בחנויות קיימים נרתיקי הגנה רבים עבור סמארטפונים וטאבלטים, שישמרו על המכשירים חסינים אחרי נפילות אקראיות.

Tech21: כיסוי רך שמתקשח בנפילה

חברת Tech21 האנגלית פועלת בתחום של הכיסויים המוקשחים, אבל בניגוד לחלק מהחברות המתחרות, היא לא מציעה כיסוי עבה שהופך את האייפון למוצר שלא נוח להסתובב איתו. המוצרים של החברה עשויים מחומר בשם D3O שמזכיר ג'ל סמיך. החומר הזה רך במצב רגיל, אך מוקשח בעת פגיעה, כאשר הוא מונע מהנזק של הנפילה לעבור לסמארטפון. בחברה טוענים שזה חומר בו נעשה שימוש בחליפות הגנה לאופנוענים ומגני גוף לספורטאים. החברה מציעה את הכיסויים במגוון צבעים ועיצובים, כאשר הכיסוי מתאים לא רק לדגמי אייפון אלא גם לסמארטפונים של יצרניות נוספות, כמו דגמי הגלקסי S של סמסונג. מחיר: 220 שקל.

Armor של OtterBox: עמיד מ-3 מטר

חברת OtterBox היא אחת היצרניות המתמחות בכיסויים מוקשחים לסמארטפונים. דגם Armor נחשב למפלצת של הנרתיקים המוקשחים. הוא אמור למגן על דגמי האייפון השונים כמעט מפני כל נזק אפשרי שיכול להיגרם לטלפון בטעות. בחברה מבטיחים שאפשר להיכנס עם המכשיר לבריכה עד לעומק של 2 מטר למשך חצי שעה ולהפיל את הטלפון מגובה של 3 מטר ישירות לרצפת בטון. מובטחת גם עמידות למעיכה במשקל של 2 טון וגם הגנה נגד אבק או חול. למי הנרתיק הזה טוב? בעיקר לאנשים שמפילים את האייפון שלהם בתדירות גבוהה על הרצפה ומוכנים לסרבול של המוצר הזה, כדי להגן על המכשיר שלהם. מדובר גם בפתרון טוב למטיילים שיוצאים לשטח. מחיר: 400 שקל.

צילום וגיבוי

גיבוי ב-OneDrive

גיבוי התמונות וסרטוני הווידיאו מהסמארטפון הוא דבר שכדאי לעשות בכל זמן, אבל בעיקר בתקופה כזו. ברשת קיימים שירותי גיבוי רבים, אנחנו מביאים כאן 2 שירותים שכנראה יהיו הכי זריזים ונגישים להפעלה. מיקרוסופט מציעה את OneDrive (לשעבר סקיי דרייב) שהוא כבר חלק ממערכת ההפעלה חלונות 8 במחשב.

התקנה של אפליקציה על הסמארטפון (אייפון, אנדרואיד וווינדוס פון), תאפשר בקלות לגבות את כל המדיה ולגשת אליה בקלות מהמחשב. מיקרוסופט מספקת 7 ג'יגה בחינם (בקרוב זה יתעדכן ל-15 ג'יגה) ועוד 3 ג'יגה נוספים בעת התקנת האפליקציה בסמארטפון והפעלת הגיבוי האוטומטי. 100 ג'יגה נוספים עולים 80 שקל לשנה.

גוגל: גיבוי של 15 ג'יגה

גוגל מציעה עם מכשירי האנדרואיד שירות גיבוי תמונות, הכולל 15 ג'יגה של אחסון (משוקלל ביחד עם הג'ימייל), כאשר החברה לא סופרת במסגרת הזו תמונות ברזולוציות לא גבוהות מאוד. מעבר לזה, ניתן לרכוש 100 ג'יגה ב-80 שקל לשנה.

ווסטרן דיגיטל: גיבוי בענן פרטי

מי שלא מוכן לסמוך על שירותי ענן שונים ורוצה את הקבצים קרוב אליו, יכול לרכוש ענן פרטי. חברת ווסטרן דיגיטל היא אחת החברות הבודדות בשוק הישראלי שמציעות ענן אחסון פרטי.

המוצר שלה מגיע בנפחים של 2, 3 או 4 טרה. המוצר מתחבר לרשת ה-WiFi הביתית ובעזרת אפליקציה המותקנת על הסמארטפון או הטאבלט ניתן לגבות את כל התוכן בקלות אליו וגם לגשת אליו מכל מקום. מחירים: 800-1,300 שקל.

מצלמת אקסטרים: JVC GC-XA2

אם אתם אזרחים שאוהבים לתעד את המתרחש במקלט, בחדר המדרגות או סתם בריצה ברחוב לשטח ממוגן - מצלמת אקסטרים היא הדבר בשבילכם. דגם GC-XA2 של חברת JVC עמיד בפני מים עד לעומק של 5 מטר ללא צורך במארז מיוחד, הוא יודע לעבוד בתנאי קיפאון, חסין בפני אבק ועמיד בפני שבר מגובה של 2 מטר.

המצלמה כוללת מסך בגודל 1.5 אינץ', צילום תמונות עם חיישן של 16 מגה פיקסל וצילום וידיאו ב-Full HD. ניתן לרכוש למצלמה גם אביזרים לימים בטוחים יותר, המתאימים לרכיבה על אופניים וגלישה בים. מחיר: 1,700 שקל.

מכשירי איתור

רבים מההורים נמצאים בעבודה, והילדים - שכזכור נמצאים בחופש ואמורים לבלות בימים אלה - לעתים נמצאים בעיר אחרת, אם בקייטנות ואם בבית. עם כל דיווח על אזעקה, מפלס הדאגה הולך ועולה. שני מוצרים מאפשרים לאתר את הילדים בקלות:

Locate: לאתר את הילד

המוצר, שפותח בישראל, משמש כמכשיר איתור, האזנה וטלפון לילדים.

המכשיר מאפשר לאתר את הילד בכל עת דרך אפליקציית המפות של גוגל, להאזין לו ולסביבתו מבלי שהילד יידע ובמקרה חירום אף ניתן לחייג אליו.

המכשיר משמש גם כטלפון ובו עד 3 מספרי טלפון אליהם הילד יכול לחייג ולהיפך, כאשר שאר המספרים חסומים בפני המכשיר.

במכשיר ניתן להגדיר אזורים בטוחים (כמו בית הספר), ואילו ההורים מקבלים הודעה לסלולרי ולמייל בהגעה וביציאה של הילדים מאזורים אלו. מחיר: 500 שקל ו-20 שקל דמי מנוי לחודש.

Trackimo: נכנס לכיס

הוא מוצר איתור אחר בפיתוח ישראלי, המכיל התקן GPS וגם קישור סלולרי באמצעות כרטיס סים. המכשיר מאפשר איתור של הילד וחיווי על כך באפליקציה בסמארטפון או במחשב. הסוללה פעילה במשך 3 ימים. אפשר לקבוע גבולות גזרה, ואם יוצאים מהגשרה ההורה מקבל התראה במסרון. קיים כפתור התראה שהילד יכול ללחוץ עליו, כך שהמיקום משודר באותו רגע להורה. מחיר: 600 שקל כולל שנת שירות. אח"כ 20 שקל לחודש.

משחקי קונסולות

הצורך להישאר קרוב למרחב מוגן, דורש מציאת תעסוקה ביתית. משחקי קונסולות הם פתרון שמאפשר להעביר שעות רבות בקלות. ברשת באג מציעים בימים אלו 5% הנחה (על ההנחות הקיימות עבור קונסולות) ו-25% הנחה על משחקים.

מונדיאל בפלייסטיישן ואקס בוקס

המונדיאל אומנם נגמר, אבל מי שעדיין באווירת כדורגל, יכול לנסות את המשחק FIFA World CUP Brazil 2014 המיועד עבור פלייסטיישן 3 ואקס בוקס 360. המשחק מכיל את הקבוצות והשחקנים מאליפות העולם מברזיל ומציע גרסה מעודכנת של מנוע המשחק פיפ"א 14. המשחק מאפשר לשחק עם נבחרות המונדיאל.

בין החידושים: ניתן לבצע תרגילי חימום לשחקנים, לעקם את הברך בשביל לנסות לבלבל את השוער ולדייק טוב יותר בבעיטות עונשין, לצד שירי הלאום של הקבוצות. מחיר: 330 שקל.

פלייסטיישן 4: Infamous Second Son

המשחק Infamous Second Son, המיועד לפלייסטיישן 4, הוא משחק מצוין עבור הקונסולה החדשה. המשחק מתרחש בתקופה שבה למספר מצומצם של אנשים באוכלוסייה יש כוחות על, מה שמאפשר להם לעוף ולירות חשמל או אבנים מהידיים. האנשים האלו נחשבים ללא נורמליים והופכים לביו-טרוריסטים שאחריהם רודף הממשל.

גיבור המשחק הוא דלסין, אמריקני ממוצא אינדיאני, שמגלה שאם הוא נוגע באחד מבעלי כוחות העל, הוא מקבל כוחות בעצמו. המשחק, המתרחש בסיאטל שנמצאת תחת משטר צבאי, מוביל את דלסין לרדוף אחר מנהיגת הארגון הממשלתי, במטרה לגנוב ממה את כוחות העל שהיא מחזיקה. בדרך הוא יכול להחליט אם לעזור לתושבים או לחסל אותם. כל החלטה גורמת לדמות לקבל כוחות אחרים של גיבור טוב או רע - מה שמשפיע על הכיוונים שהמשחק הולך אליו. מחיר: 300 שקל.

פלייסטיישן ואקס בוקס: Black Flag

סדרת משחקי Assassins Creed, המיועדת פלייסטיישן 3 ו-4 ואקס בוקס 360, זוכה בשנים האחרונות לחלקים חדשים יחסית במהירות. החלק הרביעי בסדרה, Black Flag, מביא את השחקן לעולם הפיראטים, לעומת החלק הקודם שהתמקד בתקופת האינדיאנים ומלחמת העצמאות באמריקה.

הפעם הגיבור הוא אדוארד קנווי, פיראט המוגדר כקרוב משפחה לדמויות מהחלקים הקודמים. המשחק מתרחש ברובו באיים הקאריביים ובמרכז אמריקה. החלק המרכזי במשחק הוא השיט בספינה וניסיונות חיסול ספינות ובסיסי אויב. מעבר לזה, יש גם משימות התגנבות וחיסול אויבים בשיטות לחימה שונות, כמו קרב חרבות.

לאורך המשחק ניתן לרכוש בנקודות שדרוגים לספינה שהופכים אותה למוגנת יותר, כאשר הנשק האישי של קנוויי כולל סכינים, רימוני הלם ואקדחים, שמאפשרים לו להילחם נגד דמויות. מחיר: 300 שקל.