בטוטו בוחנים אפשרות לקחת החסות השמית של היכל נוקיה

הנחו את היועץ המשפטי של הארגון לבדוק מה קיבלו בתמורה ל-25 מיליון שקל שהשקיעו בשיפוץ ההיכל לפני עשור

היכל נוקיה / צילום: איל יצהר
היכל נוקיה / צילום: איל יצהר

בעקבות ההחלטה של חברת נוקיה שלא לחדש את הסכם החסות השמי על היכל הספורט ביד אליהו ("היכל נוקיה"), בוחנים בטוטו אפשרות להפוך לגוף החדש שיעניק את החסות להיכל. גורמים בכירים בטוטו טוענים כי לטוטו יש זכויות היסטוריות מסחריות שלא מומשו, בגין ההשקעה שלהם בשיפוץ ההיכל לפני למעלה מעשור.

"השקענו 25 מיליון שקל בשיפוץ ההיכל, ובסופו של דבר לא זכינו לשום תמורה מסחרית ששווה את הסכום הזה", אומר בכיר בטוטו, "בכל מקרה, כבר הנחנו את היועץ המשפטי שלנו לבדוק את ההסכם ההיסטורי שחתמנו עליו".

במסגרת ההסכם שנחתם בשנת 2004 בין חברת נוקיה לבין חברת היכלי הספורט בע"מ, שמפעילה ומנהלת את היכל נוקיה עבור עיריית תל-אביב, נקבע כי נוקיה תשלם 400 אלף דולר עבור השנה הראשונה בהסכם, כאשר בכל שנתיים ההסכם יעלה ב-100 אלף דולר (400 אלף דולר לשנה הראשונה, 400 אלף לשנה השנייה, 500 אלף לשלישית, 500 אלף לרביעית וכו'). בעונה האחרונה להסכם כבר שילמה נוקיה 800 אלף דולר עבור החסות השמית, כך שבמצטבר שילמה נוקיה במהלך 10 שנים סכום כולל של 6 מיליון דולר עבור הזכות ליהנות מהשם "היכל נוקיה".

ההערכות בשוק הן שהיכל נוקיה "שווה" היום סכום של בין 800 אלף למיליון דולר בעונה.

"לא נוותר על שטחי פרסום בסמי עופר"

עניין נוסף שהטוטו מעורב בו בשבועות האחרונים קשור למחלוקת מול עיריית חיפה, בעניין אצטדיון סמי עופר. הטוטו, שהשקיע 135 מיליון שקל בבניית האצטדיון, זכה בתמורה לכסף שהעביר לאזורי מיתוג נרחבים מאוד בתוך האצטדיון ובכניסות אליו. אלא שלאחרונה קיבל הטוטו פנייה מעיריית חיפה בה נאמר כי העירייה מעוניינת להעניק גם למפעל הפיס אזורי פרסום ומיתוג בתוך האצטדיון, בתמורה למיליוני שקלים שיעביר הפיס.

"יונה יהב (ראש עיריית חיפה - ט"ו) ביקש מאתנו לוותר על כמה מאזורי הפרסום שקיבלנו, כדי שהוא יוכל להכניס את הפיס", אומר בכיר בטוטו. "אנחנו אמרנו שמבחינתנו אין בעיה שהפיס ייכנס, אבל אחרי שכבר ויתרנו על השם של האצטדיון לטובת סמי עופר ואחרי שוויתרנו גם על הלוגו בכיפה העליונה של האצטדיון - אנחנו לא נוותר יותר. אחר כך הם ניסו להפעיל עלינו לחץ גם דרך משרד הספורט. אבל זה לא יעזור, אנחנו נעמדו על הזכויות שלנו לקבל את כל מה שנכתב בהסכם".

פגישה שתוכננה בין ראש עיריית חיפה יונה יהב, לבין יו"ר הטוטו צחי פישביין, ויו"ר מפעל הפיס עוזי דיין - נדחתה פעם אחת, ואמורה להתקיים שוב בימים הקרובים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אנו קובעים שההסכם מול הטוטו מתקיים כלשונו וכסדרו ואין שום קשר לסיכום מול הפיס. לגופו של עניין, מתקיימות פגישות מול הטוטו באופן סדיר והדברים יבואו על מקומם בשלום שם ולא דרך התקשורת".