הבורסה ננעלה בעליות קלות; דלק קידוחים עלתה 2.2%

התמ"ג לרבעון הראשון עודכן כלפי מעלה ל-2.9% ■ המדד לחודש יוני עלה ב-0.3%, מעל הציפיות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-966 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ד') תוך עליות קלות במדדים על רקע המשך מבצע "צוק איתן" שמנהל צה"ל מול חמאס ברצועת עזה והמשך הירי על דרום ומרכז הארץ. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות קלות וגם בבורסות אירופה נרשמו עליות במדדים. מחזור המסחר הסתכם בכ-966 מיליון שקל.

על פי דיווחים בתקשורת הזרה, צה"ל הורה לתושבים בשכונות סג'עיה וזייתון בעזה להתפנות, במה שאולי מסמן הרחבה של פעולת צה"ל ברצועה. בינתיים, נמשך הירי המאסיבי על דרום הארץ, כשגם בגוש דן ובאזורים בשרון נשמעו הבוקר אזעקות.

הלמ"ס דיווחה היום כי "התוצר המקומי הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2014 עודכן כלפי מעלה ל-2.9% (2.1% באומדן הראשוני), לאחר עלייה של 3.3% ברבעון האחרון של 2013. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים מציין בתגובה כי "להערכתנו, על פי האינדיקטורים הראשוניים למצב המשק אנו מצפים לצמיחה מעט גבוהה מ-3% ברבעון השני. יחד עם זאת, הרבעון השלישי צפוי להיות חלש יותר בשל השפעות המבצע בדרום על הצריכה הפרטית, התיירות וההשקעות שמסתבר שעדיין מוקדם לאמוד".

אתמול דיווחה הלמ"ס כי מדד המחירים לצרכן לחודש יוני רשם עלייה של 0.3% לאחר עלייה של 0.1% במאי, זאת אל מול צפי מוקדם לעלייה של 0.2% בחודש החולף. עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: ההלבשה והנעלה (10%) והדיור (0.3%). ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי הפירות הטריים (8.5%), הירקות הטריים (1.4%) והמזון (0.3%).

ב-12 החודשים האחרונים (יוני 2014 לעומת יוני 2013), עלה המדד ב-0.5%, המדד ללא ירקות ופירות ב-0.6% והמדד ללא דיור ירד ב-0.2%.

בעלי עניין המשיכו למכור מניות לציבור במחצית הראשונה של 2014: מנתונים שפרסמה היום (ד') הבורסה בת"א עולה כי היקף מכירות בעלי העניין הסתכם ב-3 מיליארד שקל, לעומת 6 מיליארד שקל במחצית השנייה של 2013. המכירות הללו הגדילו כמובן את החזקות הציבור במניות. לפי הנתונים, שיעור החזקות הציבור הממוצע במניות בת"א עלה מ-58% בסוף 2013 לכ-60% במאי השנה

ילן: למרות שהכלכלה משתפרת, ההתאוששות לא הושלמה

בשבוע שעבר פורסם כי הפדרל ריזרב צפוי לסיים את רכישות האג"ח החודשיות באוקטובר הקרוב - הוא ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 15 מיליארד דולר באוקטובר בפעם האחרונה. העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תגיע ב-2015. הבנק המרכזי יפרסם תוכנית יציאה מפורטת מההקלה המוניטרית בהמשך השנה.

יו"ר הפד ג'נט ילן מסרה אתמול עדות בקונגרס וענתה על שאלות הקשורות למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי. ילן הפתיעה ואמרה למחוקקים כי הבנק המרכזי עדיין צריך להמשיך במדיניות התמריצים הן בשל החולשה בשוק העבודה והן משום שהאינפלציה עדיין לא הגיעה ליעד שהציב הבנק. "למרות שהכלכלה ממשיכה להשתפר, ההתאוששות עדיין לא הושלמה", אמרה ילן והוסיפה כי הריביות ישארו נמוכות במשך תקופה ארוכה. עדותה החצי שנתית של יו"ר הפד תימשך גם היום.

מניות במוקד

החברה לישראל הוסיפה לרכז עניין לאחר שהסדירה את נושא מניית הזהב של צים מול המדינה בבית המשפט העליון. מניית החברה זכתה אתמול להעלאת המלצה מ-IBI ל"קנייה", במחיר יעד של 2,600 שקל למניה.

פריגו נותרה במוקד ברקע חשיפת "גלובס" שלשום, לפיה החברה גייסה בנק השקעות כדי לבחון את מכירתה בדרך של מיזוג לתוך חברת תרופות גדולה. ההערכות בשוק הן כי פריגו תוכל לקבל פרמיה נאה על מחיר השוק שלה.

חברת ביוליין הודיעה היום על תוצאות ניסוי קליני Phase 1/2 ב- BL-7010, פולימר חדשני לטיפול במחלת הצליאק: נמצא כי BL-7010 הינו בעל סבילות טובה במינונים גבוהים הן במתן יחיד והן במתן רב פעמי. בניתוח הפרופיל הפרמקוקינטי של הניסוי לא נמצאה חשיפה של BL-7010 למערכות הגוף בדגימות פלזמה (דם) ושתן בכל הנבדקים ובכל המינונים והזמנים שנבדקו, הן במתן חד פעמי והן במתן רב פעמי. ממצא זה תומך בסיווגו כמכשור רפואי באירופה. החברה תבדוק מינונים נמוכים יותר של BL-7010 לקראת ניסוי היעילות הצפוי להתחיל בראשית 2015.

מניית איי.פי.סי איבדה היום את רוב ערכה, עם צניחה של כ-95%. על רקע התנפחות השווי אתמול, פרסמה הבוקר איי.פי.סי הודעה, לבקשת הבורסה, שם ציינו כי "אין כל התפתחות בעסקי החברה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]