10 הדברים הכי חשובים שקורים היום בעולם

הסכם השת"פ החדש בין IBM ואפל, מבצע "צוק איתן", הגבלות מים בקליפורניה ועוד

מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

דברים שרואים משם: בעוד מבצע "צוק איתן" מתנהל זה היום התשיעי ובישראל ממשיכים לספוג טילים, באתר "ביזנס אינסיידר" מביאים את 10 הדברים החשובים ביותר שקורים היום (ד') בעולם. וכן, "צוק איתן" ברשימה.

1. אפל ו-IBM הכריזו על שיתוף פעולה חשוב במסגרתו תוכל IBM למכור מכשירי אייפון ואייפד בבלעדיות ללקוחותיה. IBM תפתח שירות ענן מיוחד למכשירים הללו ואילו אפל תספק תמיכת חומרה.

2. הרוג ישראלי ראשון במבצע "צוק איתן", במקביל לדחיית הצעת הפסקת אש מצד חמאס.

3. יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט יילן אמרה אמש בסנאט שישנם "כיסי חולשה" מהותיים בשוק העבודה למרות נתוני התעסוקה החזקים שפורסמו לאחרונה. היא הגנה על המדיניות המוניטרית המרחיבה שמנהיג הפד.

4. קליפורניה הטילה הגבלות חמורות על בזבוז מים על רקע הבצורת במדינה הגדולה ביותר בארה"ב. תושבים ייקנסו בסכום של עד 500 דולר ביום במקרים של בזבוז במים בהשקיית גינות, שטיפת מכוניות ומילוי בריכות.

5. העיתון "ניו יורק טיימס" השיג עדויות שמטילות לכאורה ספק בשקיפות של ג'נרל מוטורס מול הרגולטורים בפרשת הליקויים בכלי הרכב שגרמו למותם של 13 אנשים בעשור האחרון. העיתון מדווח שהחברה מצאה דרך פעם אחר פעם לא להשיב לשאלות הרגולטורים באשר לגורמים לתאונות הדרכים.

6. בפעם הראשונה מאז האסון בפוקושימה, יפן העניקה אישור ראשוני להפעלת כור גרעיני לייצור חשמל - Sendai שבטוקיו.

7. התפרצות אלימה של נגיף האבולה במערב אפריקה הביאה עד כה למותם של 68 אנשים בשבוע החולף. אבולה, אחד הנגיפים הקטלניים בעולם, מתפשט באמצעות הדם ונוזלים בין בני אדם ובעלי חיים.

8. לפחות 10 הרוגים בטייפון "Rammasun" במנילה, בירת הפיליפינים. יותר מ-370 אלף איש פונו מבתיהם בגלל הטייפון.

9. ברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של וורן באפט, תרמה 2.8 מיליארד דולר בני"ע לקרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס ולארגוני צדקה אחרים. זאת, בהמשך להתחייבות של באפט מ-2007 לתרום את מרבית הונו לצדקה.

10. הילארי קלינטון התחמקה משאלה של ג'ון סטיוארט ב"דיילי שואו" בנוגע להתמודדות האפשרית שלה בבחירות לנשיאות ב-2016, אך כשהוא שאל אותה אם היא מעדיפה חד עבודה ללא פינות כמו "החדר הסגלגל", היא ענתה: "אני חושבת שהעולם כה מורכב, אז שכמה שפחות פינות כך יותר טוב".

ולסיום: צעירה בריטית בת 34 הוציאה כמעט 30 אלף דולר על ניתוח פלסטי, הלבנת שיניים, מלתחה חדשה ושיזוף בספריי כדי להיראות כמו קים קרדישיאן.