גלעד ארדן מחזק את שחקני הטלוויזיה החדשים

הורה לתמחר את שירות המולטיקאסט שיאפשר העברת שידורים ליניאריים על גבי האינטרנט ברשתות בזק והוט, וכך להרכיב חבילה שתתחרה בהוט וב-yes

שר התקשורת גלעד ארדן במאמץ נוסף לחזק את כניסתם של שחקנים חדשים לעולם הטלוויזיה. ל"גלובס" נודע כי ארדן הורה על תמחור עלויות שירות מולטיקאסט במסגרת אסדרת התחרות בשוק הקווי.

המולטיקאסט הוא שירות שיידרשו לספק חברות התשתית בזק והוט לטובת המתחרים, על מנת שיוכלו להעביר ערוצים ליניאריים על גבי האינטרנט, וכך להרכיב חבילה שתתחרה בהוט וב-yes.

המהלך לתמחור השירות לא היה חלק מהאסדרה של השוק הקווי, מה שקרוי רפורמת השוק הסיטונאי, אך בשל בקשת פרטנר, שטענה כי ללא השירות אי-אפשר יהיה להתחרות בצורה יעילה בבזק ובהוט, הוחלט להיענות לבקשה ולתמחר את השירות שמחייב את חברות התשתית בזק והוט בהיערכות מוקדמת לכך.

נציין כי למרות העבודה שיעשה עכשיו משרד התקשורת בעניין המולטיקאסט - פרטנר לא סגורה לגמרי על המודל שבו היא רוצה להיכנס לטלוויזיה, ולכן לא ברור האם היא רוצה בכלל את השירות.

סלקום אמרה מלכתחילה שהיא לא מגלה עניין בשירות, ולכן לא בטוח שיהיו דורשים לשירות בטווח הקרוב. בכל מקרה, המשרד רואה בכך כלי נוסף בארסנל שיעמוד לטובת השחקנים החדשים, ולכן הוחלט לתמחרו.