כתב אישום נדיר בחומרתו נגד רוצחי הנער מוחמד אבו-חדיר

בן 29 ושני קטינים בני 16 נאשמים כי יצאו ל"מסע צייד אדם", במסגרתו חטפו, שרפו למוות ורצחו באכזריות את אבו-חדיר ז"ל אך ורק משום היותו ערבי ■ היועמ"ש וינשטיין מגנה: "מעשה אכזרי הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי"

מוחמד אבו חדיר / צילום: רויטרס
מוחמד אבו חדיר / צילום: רויטרס

כתב אישום נדיר בחומרתו נגד רוצחי הנער מוחמד אבו-חדיר ז"ל. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בגיר בן 29 מהיישוב אדם ושני קטינים בני 16 מירושלים ומבית-שמש, קרובי משפחה, בגין חטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו-חדיר.

כמו כן מואשמים הבגיר ואחד הקטינים בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה, בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא וניסיון לשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתה, כיוון שבחודש יוני הציתו חנות בכפר חיזמא.

עם הגשת כתב האישום היום, ביקש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין למסור את הדברים הבאים: "כתב האישום אשר הוגש מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי.

"היועץ המשפטי לממשלה מסר את הערכתו למשטרה ולפרקליטות על הטיפול המהיר באיתור הנאשמים ברצח והבאתם לדין. רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל יעשו כל שלאל ידן ויפעלו בנחישות, בכל הכלים העומדים לרשותן, להיאבק בעבריינות שייסודה בשנאה וגזענות".

"מסע צייד אדם"

על-פי כתב האישום, ב-1 ביולי, על רקע אירוע חטיפתם של הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, שנחטפו ונרצחו בפיגוע לאומני, יצאו הבגיר ואחד הקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף קטין בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו. בהמשך אותו לילה ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר.

למחרת סיכמו הבגיר והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם הזדונית. בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם".

על-פי האישום, הנאשמים יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הקטין מוחמד אבו-חדיר ז"ל אך ורק משום היותו ערבי. המנוח נחנק והוכה בראשו על-ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על-ידם.

בנוסף, ב-15.6.2014, הבגיר אמר לקטין כי הוא מעוניין לשרוף חנות בכפר חיזמא, כיוון שנטר טינה לבעליה על רקע קנייה שביצע בחנות בעבר.

השניים נסעו לחנות כשברשותם דלק בבקבוק. השניים ניפצו את חלונות החנות בעזרת לום ושפכו את הדלק לתוך החנות. לאחר מכן, הבגיר הדליק נייר ספוג בדלק והשליך אותו לתוך החנות. כתוצאה מכך פרצה בחנות שריפה, שגרמה לנזק בשיעור של כ-10,000 שקל.