דיווח: חיל האוויר תקף מצבור נשק בסודן

העיתון הלונדוני "אל ערב": הנשק כנראה הועבר לסודן מלוב והיה מיועד להגיע לידיהם של ארגוני טרור בעזה או בחצי האי סיני ■ הממשל הסודני לא הגיב לדיווח על התקיפה

מטוס F16  / צילום: רויטרס
מטוס F16 / צילום: רויטרס

האם ישראל תקפה בסודן בזמן מבצע "צוק איתן"? העיתון הערבי "אל ערב" המופץ בלונדון דיווח הבוקר (ב') כי חיל האוויר הפציץ במהלך סוף השבוע האחרון מחסן או חממה באזור עיר הנמל של סודן, פורט סודן.

על פי הדיווח, מדובר היה בתקיפה של מצבור נשק שכנראה הועבר לסודן מלוב, והיה מיועד להגיע בסופו של דבר לרצועת עזה או לאנשי הארגונים האסלאמיים הקיצונים הנמצאים בחצי האי סיני במצרים.

מאז סיומה של מלחמת האזרחים בלוב בשנת 2011, אוספים ארגוני טרור וסוחרי נשק מסודן אמצעי לחימה מסוגים שונים שנאגרו במשך שנים על ידי צבאו של מועמר קדאפי, שהיה שליט לוב. הממשל הסודני לא הגיב על הדיווח אודות התקיפה. בעיתון "אל ערב" פירשו את היעדר התגובה כחשש של הממשל מפני חשיפת הקשרים בין ההנהגה לבין סוחרי הנשק וארגוני הטרור הפועלים במזרח התיכון.

זו לא הפעם הראשונה שהתקשורת הזרה מדווחת על תקיפת צה"ל בסודן. בשנים האחרונות פורסמו ידיעות שונות על מקרים שבהם צה"ל תקף לכאורה, על פי פרסומים זרים, שיירות נשק בסודן. עם זאת, ישראל מעולם לא התייחסה לדיווחים הללו ולא אישרה אותם.