הכול כלול זה לא הכול

עדיף אפילו לוותר על חופשה - ולא לבלות אותה במדינה עוינת

כבר בקיץ שעבר החלו הישראלים לחזור לטורקיה, ובקיץ הנוכחי כבר דובר על "נהירה". אמנם לא דובר על מספרי השיא של לפני משט ה"מרמרה" בשנת 2008 (כחצי מיליון ישראלים), אך בענף דיברו על "רכבת אווירית" שתוביל מאות אלפי ישראלים - בעיקר לאנטליה, לאור המחירים האטרקטיביים שם בהשוואה ליוון, קפריסין ואפילו אילת. כמה אטרקטיביים? 8,000-9,500 שקל למשפחה בת 4 נפשות ביולי/אוגוסט לטיסה ומלון.

אלא שבעוד שהישראלים מתעקשים לשכוח, בטורקיה מתעקשים להזכיר להם. להזכיר להם כמה שונאים אותם, כמה אנחנו לא רצויים שם, כמה בקלות יכולה חופשה מפנקת להפוך ללינץ'. וטוב שמישהו טורח להזכיר להם, כי נראה שהרצון לחסוך כמה אלפי שקלים מסמא את עיני הישראלים, המכורים לחופשות "הכול כלול".

כעת, כשהתותחים בעזה רועמים, ובאיסטנבול ניחוחות של דגלי ישראל חרוכים, נראה כי הישראלים לא יבלו הקיץ בטורקיה. השאלה היא מה יקרה כשהדי ההפגזות יידמו ויתפוגג עשן ההפגנות.

נכון, חופשה משפחתית עולה הרבה מאוד כסף. נכון, קשה למצוא תחרות לפינוקים שמציעים הקלאבים בטורקיה. נכון, בתוך המלון עצמו אפשר להעביר את הזמן בנעימים, כאילו במנותק מהעבר הלא רחוק ומההווה המדמם. נכון, לא כל הטורקים שורפים דגלי ישראל.

הכול נכון. ובכל זאת, מדובר במדינה מוסלמית שמנהיגה אינו מחמיץ הזדמנות להסית נגד ישראל. מדובר במדינה שאזרחיה מפגינים נגד ישראל לא רק כעת כשיש מבצע בעזה. מדובר במדינה ששולטת בה מפלגה אסלאמית.

האם אזלו יעדי התיירות הידידותיים יותר לישראל? הן בשל הנימוק הפטריוטי והן בשל הנימוק הביטחוני - מדוע לא לבחור יעד אחר, או אפילו לוותר על חופשה, במקום לבלות אותה במדינה כה עוינת?