חשיפה: פרטי החוזה המלאים שמציעים באוסטריה לדמארי

ההצעה לחלוץ הפועל ת"א, שהגיעה לידי "גלובס", כוללת בין היתר 220 אלף אירו מענק "הישארות" בקבוצה בשנתו הראשונה בה, ו-14 משכורות חודשיות

עומר דמארי חלוץ הפועל תל אביב / צילום: רויטרס
עומר דמארי חלוץ הפועל תל אביב / צילום: רויטרס

750 אלף אירו נטו לשנתיים הראשונות. זהו הסכום שעשוי להרוויח חלוץ הפועל ת"א, עומר דמארי, אם יסכים לקבל את הצעתה של אוסטריה וינה ולחתום בקבוצה. כך עולה מפרטי החוזה הארבע-שנתי, עד תום עונת 2017/18, שהוצע לחלוץ והגיעו לידי "גלובס".

החוזה המפורט של דמארי נראה כך: שכר הבסיס שלו יורכב ממשכורת של 20 אלף אירו (ברוטו) בחודש. באוסטריה וינה משלמים 14 משכורות בעונה, כאשר שתי המשכורות הנוספות הן משכורת 13 עבור "חופשות" ומשכורת 14 כ"מענק חג המולד". מעבר לכך מובטחות לדמארי עוד שתי משכורות של 23.5 אלף אירו כל אחת - הראשונה אם ישלים 10 משחקים רשמיים במדי הקבוצה, והשנייה אם ישלים 20 משחקים רשמיים במדי הקבוצה.

דמארי יזכה גם לבונוסים נדיבים עבור נקודות: אם אוסטריה וינה תהיה במקום הראשון הוא צפוי לקבל 2,000 אירו לכל נקודת ליגה, ואם בין המקומות 2 ל-5 - הוא צפוי לקבל 1,900 אירו לנקודה. לא יינתנו בונוסים על נקודות אם אוסטריה וינה תדורג במקום השישי ומטה. אם דמארי ייפצע, הוא יזכה לשמונה שבועות של פרמיה, גם אם לא ישחק או יישב על הספסל. אם יגיע עם הקבוצה בסוף העונה לאירופה הוא יקבל מענק נוסף של 30 אלף אירו ואם הקבוצה גם תזכה באליפות, עוד 10,000 אירו. בכל מקרה, אם הקבוצה תסיים במקומות 2 או 3, יזכה דמארי למענק נוסף כאילו זכתה באליפות.

סך ההצעה של אוסטריה וינה לדמארי עומדת על כ-523.5 אירו ברוטו בעונה, כ-293 אלף נטו.

עם זאת, יש עוד צ'ופר גדול שיובטח לדמארי בעונה הראשונה, שלמעשה יקפיץ את שכרו באופן משמעותי: מענק "הישארות" בקבוצה, בסך כולל של 220 אלף אירו, ב-3 תשלומים: 100 אלף אירו (אם לא יעזוב עד ה-15 בינואר 2015), 70 אלף אירו (עד 15 ביוני 2015) ו-50 אלף אירו (עד 15 ביולי 2015). המענק הזה יעמיד את שכרו האפשרי בעונה הראשונה (בהתאם לבונוסים) על 750 אלף אירו ברוטו (400 אלף אירו נטו). עד כמה החוזה של דמארי יוצא דופן מבחינת אוסטריה וינה? בהסכם בין הצדדים מצוין כי החלוץ יהיה בעל השכר הגבוה בקבוצה, ובנוסף מודגש כי הקבוצה עשתה מאמצים אדירים כדי לצרפו (נזכיר כי עלות רכישתו מהפועל ת"א ומכבי פ"ת תעמוד על 1.6 מיליון אירו).

לדמארי גם פורטה רשימה ארוכה של קנסות שמעוגנים בחוזה: 100 אירו על איחור של כל חמש דקות, 300 אירו על איחור של חצי שעה, ו-1,000 אירו בגין היעדרות. הקנס על כרטיס צהוב (בגין התנהגות לא ספורטיבית) עומד על 500 אירו, 750 אירו על הרחקה בכרטיס צהוב שני ו-1,000 אירו על הרחקה ישירה. אי ציות להוראות מאמן בפומבי יעלו לדמארי 500 אירו. לאוסטרים הוראות קפדניות לגבי מחנות אימונים: עזיבת מחנה אימונים עולה לכל שחקן 2,500 אירו, "הפרה של השקט" בזמן המנוחה עולה 100 אירו, ואפילו הבאת אוכל לחדר גוררת קנס של 50 אירו. אגב, עזיבת הספסל לפני סוף המשחק גוררת קנס של 1,000 אירו, ובנוסף אובדן הבונוס של אותו משחק.

נשיא מכבי פ"ת, עמוס לוזון, שלוחץ על דמארי לקבל את ההצעה, אמר בתגובה: "גרוני ניחר כבר שבועיים. עומר דמארי קיבל הצעה יוצאת מן הכלל מאוסטריה וינה וכך גם הפועל ת"א ומכבי פ"ת. לדעתי צריך לגמור את זה. זו קבוצה מצויינת ששיחקה רק לפני שנה בליגת האלופות וצברה 6 נקודות. זו מקפצה לגרמניה או לליגה בכירה אחרת, בדיוק כפי שמכבי פ"ת הייתה מקפצה להפועל ת"א".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אתמול (א') הגיש לוזון תביעה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל כנגד הפועל ת"א, שלטענתו מנעה כספים ממכבי פ"ת בכך שלא קיבלה את אחת משלוש ההצעות שהוגשו על השחקן (מהפועל ב"ש, מכבי ת"א ואוסטריה וינה).