צפו: נתניהו ב"קרב הסברה" ברשת FOX בארה"ב

הפסקת אש, השיחה המביכה של ג'ון קרי, מטחי הטילים של חמאס והנפגעים בעזה - נתניהו משיב לשאלות של רשת FOX על מבצע "צוק איתן"

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במסע ההסברה שלו ברשתות התקשורת הזרות, והתראיין גם לרשת FOX בארה"ב תוך שהוא מנסה להגן על עמדת ישראל.

"צריך שניים לטנגו ולפעמים שלושה ואפילו ארבעה", אמר נתניהו בתשובה לשאלה היכן עומדים המגעים להפסקת אש. "יש את ההצעה המצרית, שאנחנו מקבלים אותה וחמאס דחו אותה. קיבלנו הפסקות אש הומניטריות, וחמאס דחה אותן גם כן. התקווה קיימת, אבל יש צד אחד שרוצה הסלמה, ויש את ישראל שמגנה על אזרחיה".

נתניהו נשאל גם על הקלטת שיחת הטלפון של ג'ון קרי במיקרופון פתוח ואמר: "אני לא רוצה להתייחס לזה. כשחמאס יורה על חיילים שלך, ואנחנו יורים לעברם, ברור שאנשים ייפגעו. זה שונה לגמרי מירי מכוון לעבר אזרחים".

נתניהו ניסה לדמות לאמריקאים את תחושת הישראלים שסופגים מטחי טילים: "דמיינו לעצמכם 50 מיליון אמריקאים שצריכים לרוץ למקלט תוך 15 שניות... אנחנו החבר'ה הטובים, וחמאס הם הרעים".

כשראש הממשלה נשאל על הנפגעים האזרחים בעזה, הוא שב והטיל את האחריות על חמאס: "יש אחראי אחד - חמאס. מי רוצה נפגעים אזרחים? מי רוצה הסלמה? אנחנו נגררים לזה. מה אתם הייתם עושים? שימו את עצמכם במקומנו ותשאלו מה הייתם עושים.

"ישראל נוהגת באיפוק, ובכל מדינה אחרת שהיו משוגרים אליה אלפי טילים... כשהנאצים הפגיזו את בריטניה במלחמת העולם השנייה, אם משווים את תגובת הבריטים לתגובה שלנו, אפשר לראות שאנחנו מאופקים".