דובר צה"ל: הלונה פארק והסופרלנד נסגרו מסיבות כלכליות

(עדכון) - מנגד, בחברת "עיר השעשועים" ממשיכים להתעקש כי מדובר בהוראה של פיקוד העורף

מי הורה לחברת "עיר השעשועים" לסגור את פארקי השעשועים של החברה - ה"סופרלנד" בראשון-לציון וה"לונה פארק" בתל-אביב? בזמן שבהנהלות הפארק מסרו הבוקר (ג') כי הפארקים נסגרו בהוראת פיקוד העורף, בדובר צה"ל מכחישים וטוענים כי הפארקים נסגרו מסיבות של "מיעוט מבקרים".

נציג דובר צה"ל אמר ל"גלובס": "אנחנו יודעים שזה מה שנאמר על-ידי הסופרלנד והלונה פארק, אבל לא הייתה הנחיה פרטנית. הייתה הנחיה כללית להימנע מריכוז אוכלוסייה של מעל 1,000 איש, אבל שני הפארקים לא עונים על כך, כי השטחים שלהם גדולים. ממה שאנחנו מבינים, מדובר במיעוט מבקרים, ולא השתלם להם כלכלית להפעיל את האתרים".

לדברי הנציג, דובר צה"ל מתמודד מאז תחילת מבצע "צוק איתן" עם אמירות של בעלי עסקים, לפיהן הם קיבלו הוראה לסגור העסק מפיקוד העורף, בזמן שבפועל המניע הוא מניע כלכלי של אותם עסקים. התופעה שכיחה במיוחד בקרב גני ילדים פרטיים.

בחברת "עיר השעשועים" ממשיכים להתעקש כי מדובר בהוראה של פיקוד העורף. לדברי דובר החברה, "הממוצע הרב-שנתי ביולי אוגוסט הוא מעל 3,000 מבקרים ביום. אם יינתן אישור פיקוד העורף לפתוח לכמות הזאת, אנחנו נפתח".

- כמה מבקרים היו בפארקי ביום מתחילת מבצע "צוק איתן"?

"היו לנו ימים של מעל 2,000 איש בתחילת המבצע. הסמנכ"לית דיברה עם פיקוד העורף, ואמרו לה שאסור לנו לפתוח".

יצוין כי שני האתרים נסגרו למבקרים כבר לפני 4 ימים, והנהלת החברה בחרה שלא להוציא על כך הודעה בתקשורת. עם זאת, באתרי האינטרנט של ה"סופרלנד" וה"לונה פארק" נכתב כי עקב המצב הביטחוני האתר יהיה סגור למבקרים עד להודעה חדשה.

יצוין כי בתחילת מבצע "צוק איתן" שני האתרים פעלו כרגיל, למרות שהם חוו ירידה חדה במספר המבקרים, ולמרות שאין בהם אמצעי מיגון נאותים.

זאת ועוד, באופן טבעי, כשמבקרים בפארק נמצאים על מתקן שעשועים, הסיכוי שלהם להגיע בתוך דקה וחצי אפילו לקיר בטון כדי להתגונן הוא נמוך ביותר.

חודש יולי הוא אחד משיאי העבודה בפארקי השעשועים, שבמרבית ימי השנה אין בהם כמעט מבקרים. עם זאת, גם במיעוט מבקרים בפארק, התועלת הכלכלית בהפעלתם נמוכה, כיוון שנדרשים צוות גדול ומשאבים רבים כדי להפעיל הפארקים מלכתחילה.

מדובר צה"ל נמסר כי "אין מניעה לפתוח את הלונה פארק והסופרלנד".