אישום: דוד אורון הוציא במירמה מחברת יעד מעל מיליון שקל

אורון, שהיה בעל השליטה בחברה הציבורית יעד נציגויות תעשייה ושימש כמנהל בפועל בה, נאשם בעבירות מירמה

דוד אורון / צילום: אבשלום ששון
דוד אורון / צילום: אבשלום ששון

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (ג') כתב אישום נגד דוד אורון, שהיה בעל השליטה בחברה הציבורית יעד נציגויות תעשייה ושימש כמנהל בפועל בה, בגין עבירות מירמה. זאת, לאחר שפעל להוציא מהחברה במירמה סך של למעלה ממיליון שקל.

אורון היה הבעלים של אשכול חברות שהוחזקו ברובן באמצעות שתי חברות פרטיות בבעלותו: סולאור השקעות וסולאור החזקות וניהול. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום החזיק אורון, באמצעות קבוצת סולאור, בכ-45% ממניות יעד והיה בעל שליטה ביעד וכן שימש כנושא משרה בפועל ביעד.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עורכי הדין יעל ענתות ואבי ארוניס ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), אורון הורה לשני מנהלים בחברת יעד להעביר סכום של כמיליון שקל מחשבונות החברה לחשבון על שם "שירים ושערים", תוך שהוא מציג להם מצג-שווא לפיו הסכום מושקע בבית השקעות. בפועל, "שירים ושערים" עסקה באותה תקופה במתן שרותי מטבע, המרת מט"ח וניכיון צ'קים בלבד, ולא עסקה בהשקעות פיננסיות או בהשקעות בשוק ההון.

תמורת העברת הכספים העבירה "שירים ושערים" לאורון זמן קצר לאחר מכן סכום של מיליון שקל במזומן. בעקבות המירמה, יעד לא דיווחה על הוצאת הכספים כעסקה עם בעל שליטה. הסכום הוחזר לחברה כ-4 חודשים לאחר מכן, בעקבות בירור של רואי החשבון המבקרים לקראת פרסום דוחות הרבעון השני לשנת 2009.

בפרשה נוספת מואשם אורון בכך שהורה למנכ"ל יעד להעביר סכום של כ-115,000 שקל לבעל עניין ביעד, לקראת הצבעה של אסיפת בעלי המניות בעניין עסקה בה היה לאורון עניין אישי. אורון אמר למנכ"ל כי יש להעביר את הסכום כתשלום בגין תיווך שביצע בעל העניין עבור החברה, וזאת על אף שמלוא סכום התשלום עבור התיווך כבר הועבר לבעל העניין.

הפרשה נחקרה על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.