יאהו מחפשת צמיחה במובייל - ורוכשת את Flurry

החברה תשלם יותר מ-300 מיליון דולר עבור הסטארט-אפ Flurry שמנתח נתונים אודות גלישה בסמארטפונים ■ מספר המשתמשים של יאהו במובייל זינק תוך שנה אחת מ-200 ל-450 מיליון

מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג
מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג

ענקית הטכנולוגיה יאהו מנסה לשפר את האחיזה שלה בתחום המובייל בעזרת רכישה של חברה בתחום האנליטיקה, בשם Flurry.

יאהו תשלם יותר מ-300 מיליון דולר תמורת הסטארט-אפ מסן פרנסיסקו, כך על פי אנשים המקורבים לנושא, שביקשו לשמור על אלמוניות. החברה מנתחת נתונים של משתמשי טלפונים חכמים, כדי להקל על מפתחים להבין את הקהלים שלהם, ומסייעת למותגים להתאים פרסום לקהלי המטרה שלהם. הדבר יאפשר ליאהו להציע אפיקים חדשים לקידום על גבי פלטפורמת המובייל. שווי השוק של יאהו הוא כ-33 מיליארד דולר

מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, שהכריזה כי תחום המובייל מהווה חלק מרכזי במאמצי ההבראה שלה, הגבירה את קצב רכישת החברות במטרה להאיץ את הצמיחה של החברה. החברה הוציאה 1.1 מיליארד דולר על רכישת פלטפורמת הבלוגים Tumblr ומאז רכשה מספר חברות קטנות יותר, לרבות ספקית "מסכי בית" (homscreen) למכשירים ניידים Aviate ופלטפורמת הפצת הסרטונים RayV. יאהו הודיעה - או השלימה - לפחות 12 רכישות השנה, כך על פי נתונים שנאספו על ידי בלומברג.

"זה מתקשר ישירות להעמדת תחום המובייל בראש סדר העדיפויות של יאהו ולכל ההשקעות שאנחנו מבצעים בתחום כיום", כך אומר סקוט ברק, סגן נשיא לטכנולוגיות פרסום ביאהו, "Flurry היא הצעד ההגיוני הבא כדי להגביר את היכולות שלנו. יש להם מותג מצוין".

הוא סירב להגיב לגבי תנאי העסקה. חברת Flurry תמשיך לשרת לקוחות תוך שיתוף פעולה עם כמה מהשירותים של יאהו, לרבות תכונות בתחום הפרסום, כך מסר ברק, אך לא פירט.

אתמול דיווח בלוג הטכנולוגיה TechCrunch כי יאהו רוכשת את Flurry.

ירידה בהכנסות

בשבוע שעבר דיווחה יאהו על תוצאות הרבעון השני של השנה, שכללו ירידה של 4.5% בהיקף המכירות לעומת השנה הקודמת. ההכנסות, למעט אלה שאותן היא חולקת עם אתרים שותפים, עמדו על 1.04 מיליארד דולר, ובכך החטיאה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 1.09 מיליארד דולר.

תחום המובייל היווה נקודת אור. מאייר אמרה כי ההכנסות ממודעות גרפיות (באנרים) על גבי מכשירים ניידים כמעט הוכפלו במהלך הרבעון. מספר המשתמשים הסלולריים עלה לכ-450 מיליון, לעומת קצת למעלה מ-200 מיליון משתמשים לפני שנתיים.

לאחר השלמת הרכישה, ל-Flurry תהיה גישה למשאבים של חברה גדולה יותר וכן לניסיון בשדרוג שירותים כך שיתאימו לקהלים גדלים יותר, כך אמר מנכ"ל החברה, סיימון חלף, בראיון. יותר מ-170,000 מפתחים משתמשים בנתונים של חברת Flurry.

"יש לנו מחויבות לעבוד עם קהילה של מפתחי אפליקציות ולסייע להם לבניית אפליקציות משופרות, ולסייע לבצע מונטיזציה שלהן", כך אמר חלף.

חברת Flurry, שנוסדה בשנת 2005, בין היתר על ידי היזם שון ברנס, סיפקה בשנת 2006 שירות דוא"ל על גבי מכשירים ניידים. היא גייסה עד כה יותר מ-60 מיליון דולר ממשקיעים, לרבות Union Square Ventures, Draper Fisher Jurvetson ו-Menlo Ventures. חלף מונה לתפקיד המנכ"ל בשנת 2008. לקוחות החברה כוללים את פינטרסט וסנפצ'אט.

הרכישות הבולטות של יאהו בתקופת מריסה מאייר
 הרכישות הבולטות של יאהו בתקופת מריסה מאייר