היועמ"ש: דווקא עכשיו - חשוב לאפשר את חופש ההפגנה

עם זאת, טוען וינשטיין, "מידת ההגנה על חופש הביטוי וההפגנה אינה מוחלטת, ויש מקרים שעליהם לסגת מפני אינטרסים כגון הפרת הסדר הציבורי או שלום הציבור"

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

"דווקא בעת הזו יש חשיבות יתרה לאפשר את מימוש חירות ההפגנה. למרות המציאות הביטחונית והמתח הנלווה לה, יש לנהוג בריסון ואיפוק כלפי הזולת, גם אם דעתו שונה - והדברים מתייחסים גם לשיח ברשתות החברתיות המשמשות כיום כ'כיכר העיר'" - כך כותב היום (ד') היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

את הדברים מביא וינשטיין בתגובה לפניית מפלגת העבודה בבקשה לחקור את האלימות שהופנתה כלפי מפגיני שמאל בהפגנה בכיכר הבימה לפני למעלה משבוע. יש לציין כי וישנטיין לא התייחס באופן קונקרטי לטענות בנוגע להתרחשויות בהפגנה.

"חירות ההפגנה נועדה, בין היתר, לאפשר להביע דעות לא מקובלות - ולעיתים מקוממות - לרבות ביקורת או מחאה על מדיניות או החלטות של רשויות ציבוריות", מציין וינשטיין.

היועמ"ש מזכיר כי עמדתו זו מהווה הנחיה משפטית מחייבת עבור גורמי האכיפה ו"עולה בקנה אחד עם הנחייתי אל גורמי האכיפה לנהוג בצמצום ובריסון ביחס לאכיפת עבירות המשיקות לחופש הביטוי".

עם זאת, מציין וינשטיין, "יש לזכור כי על אף מרכזיותם של חופש הביטוי וההפגנה והיקף פרישתם הרחב, הרי מידת ההגנה עליהם אינה מוחלטת, ויש מקרים שעליהם לסגת מפני זכויות ואינטרסים מתחרים שעניינם הפרת הסדר הציבורי או שלום הציבור".