רכבת אווירית: החל חילוץ הישראלים שנתקעו בטורקיה

עפ"י הסדר שהושג בין ישראל וטורקיה, הנוסעים הישראלים שנתקעו בנמלי התעופה של איסטנבול הוטסו לאתונה, ומשם עלו על טיסות מיוחדות של אל-על וארקיע לישראל

איסטנבול טורקיה / צלם: רויטרס
איסטנבול טורקיה / צלם: רויטרס

דרך חתחתים: אחרי הסיוט שעבר על נוסעי חברות התעופה טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס שנתקעו באיסטנבול, 400 מהם הוטסו לארץ לבסוף על-ידי אל-על וארקיע, לאחר שהחליפו מטוסים באתונה. המדינה יוזמת רכבת אווירית לאתונה, במטרה להחזיר את 2,000 הישראלים שעדיין נצורים במדינה המוסלמית.

משרד התחבורה פעל מול חברות התעופה הטורקיות ומול אל-על והחברות הישראליות, בניסיון להחזיר לארץ את אלפי הנוסעים שנתקעו בטורקיה לאחר שחברות התעופה הטורקיות ביטלו את טיסותיהן לארץ.

בניגוד למדינות אחרות שביטלו טיסות לארץ, לטורקיה אין קווים של חברות תעופה ישראליות, והן לא יכלו לבצע משם טיסות לישראל.

לאחר שאתמול (ה') נכשל ניסיון של משרד התחבורה לתאם הטסה של הישראלים לנמל התעופה של רבת עמון ומשם להעבירם באוטובוסים לישראל, סוכם כי הטורקים יטיסו חלק מהישראלים לנמל התעופה אלפנתריוס ונזילוס שבאתונה, ושם הנוסעים יעלו על מטוסים ישראליים בדרך לארץ. מהנוסעים לא נגבה תשלום נוסף, וההתחשבנות על עלות הטיסות תיעשה בין אל-על למדינה.

רכבת אווירית ביוזמת משרד התחבורה

אל-על עתידה להוציא כ-10 טיסות מיוחדות לאתונה, שיביאו כ-2,000 מהנוסעים שנתקעו בטורקיה ללא יכולת להגיע לישראל. טיסה נוספת בוצעה בלילה על-ידי חברת ארקיע. במשרד התחבורה מנסים להוציא כמה שיותר טיסות לאתונה, כדי להחזיר את הישראלים לארץ עוד לפני כניסת השבת.

אי-אפשר היה להביא את הישראלים מהיעד הקרוב ביותר לישראל, לרנקה, מאחר שטורקיה אינה מכירה בריבונות קפריסין, ומטוסיה לא יכולים לנחות בנמלי התעופה שלה.

רוב הנוסעים שנתקעו בטורקיה היו ישראלים שקנו טיסות בחברות תעופה טורקיות ורק החליפו מטוסים באיסטנבול, ורק מיעוטם היו נופשים שטיסות השכר שלהם בחזרה לארץ מאנטליה בוטלו.