"קטאר הבטיחה לבני סכנין 8 מיליון ש'. כבר קיבלנו מקדמה"

מאזן גנאים מספר על המפגש במדינה תומכת החמאס, עם האמיר תמים בן חאמד אל ת'אני: "צריך לחלק את הכסף שהם הבטיחו לנו ל-2 עונות"

האירועים הביטחוניים ברצועת עזה העלו בימים האחרונים לכותרות דווקא את הקבוצה שמסמלת אולי יותר מכל את דו-הקיום הערבי-ישראלי: בני סכנין. אחרי שנותרה השבוע ללא אף שחקן יהודי בסגל, עם עזיבתו של אלירן דנין, נאלצים ראשי הקבוצה לעמוד בביקורת על הסיוע הכלכלי שזוכה המועדון לקבל לאחרונה מקטאר. הסיבה לביקורת: האוריינטציה הפרו-חמאסית של קטאר, ותמיכתה המוצהרת בשורה של ארגונים מוסלמים אנטי-ישראלים.

ראש עיריית סכנין, ומי ששימש שנים ארוכות כיו"ר מועדון הכדורגל איחוד בני סכנין, מאשר כי בימים האחרונים הועברה על-ידי הקטארים תמיכה כספית לקבוצה. "נכון לעכשיו הועבר לחשבון הבנק של הקבוצה חצי מיליון דולר", אומר גנאים ל"גלובס". "הסכום הזה הוא רק חלק מהסכום שהובטח לנו בפגישה בקטאר".

‏‏גנאים מספר כי "לפני כחודש וחצי, עוד לפני פרוץ המלחמה, יצאתי ביחד עם חברי הנהלה של הקבוצה לפגישה בארמון בקטאר עם שייח' תמים בן חאמד אל ת'אני (אמיר קטאר השמיני - ט.ו), שבה הוא הבטיח 8 מיליון שקל לבני סכנין, ובנוסף 8 מיליון שקל לאחי נצרת. הסכום שעבר עכשיו, חצי מיליון דולר, הוא מקדמה. היתר אמור לעבור בהמשך העונה".

גנאים מציין כי "8 מיליון שקל זה סכום שמעולם לא חלמנו עליו, וזו התרומה הכי גדולה שקיבלנו אי-פעם". ראש העיר של סכנין מספר שהקשר לבית המלוכה בקטאר נוצר לפני כמעט עשור, בעת בניית אצטדיון "דוחא" בעיר. "אחמד טיבי בזמנו הצליח 'לגרד' 6 מיליון דולר לבניית האצטדיון, ומאז יש קשר. בינתיים זה הקשר היחיד שלנו עם העולם הערבי. לא כל קשר עם העולם הערבי הוא טוב. כי כשאתה פונה למשרדי ממשלה בבקשה לסיוע, שואלים אותך 'למה אתה לא פונה למפרץ ולעולם הערבי?'. אני מקווה שהתרומה הזאת היא דלת ראשונה, ושיתנו לנו גם לחזק את העיר והעירייה. כשישבנו ודיברנו על התרומה לקבוצה, דיברנו גם על הצורך בהקמת ספרייה בעיר - אין לנו ספרייה היום בסכנין - ודיברנו על שיפוץ בניין העירייה שעדיין לא הספקנו לסיים, על שיפוץ אצטדיון דוחא, ועל זה שיש לנו גרעונות בעירייה. הגשנו בקשה מסודרת לכל הדברים הללו, הנסיך לא נתן לנו תשובה אבל אמר שיחשוב על זה. בכל מקרה, לקבוצה הוא הבטיח 8 מיליון שקל".

הכסף הזה מסדר כמובן את תקציבה של בני סכנין לעונה הקרובה בליגת העל. "התקציב העונה יעמוד על 14 מיליון שקל, שזה קצת יותר מהעונה שעברה. העירייה תמשיך לתת כסף. כשהיינו נותנים 1.5 מיליון שקל זה לא היה מספיק, ואני מניח שהשנה יהיה פחות בכי. אני לא רוצה להתערב בניהול הקבוצה, אבל אני חושב שאת הכסף מהקטארים צריך לחלק על-פני שתי עונות".

‏להבדיל ממה שנהוג לחשוב, הקטארים לא זורקים את הכסף ללא ביקורת. הפעם אמנם הכסף עובר ישירות לחשבון הבנק של בני סכנין, אבל בעת בניית האצטדיון ב-2005, מסביר גנאים, "העבירו הקטארים את הכסף לבנק ברמאללה. היה לקטארים נציג מירדן שהיה בא לבדוק את עבודת הבנייה של האצטדיון, ולפי זה משחרר את הכסף".