גאדג'טים: סמסונג גלקסי טאב פרו 12.2 - טאבלט מעולה

טאב פרו מגיע עם מסך עצום בגודל 12.2 אינץ', והוא טאבלט נהדר אם מסתכלים עליו כמחשב היברידי ורוכשים את המקלדת ■ גם ללא המקלדת, אבל עם נרתיק מתאים, עדיין מדובר בתחליף נחמד ללפטופ

טאבלט סמסונג גלקסי טאב פרו
טאבלט סמסונג גלקסי טאב פרו

סמסונג משיקה יותר ויותר דגמים בתקופה האחרונה בקטגוריית הטאבלטים. דגם גלקסי טאב פרו האחרון שלה מסמן כניסה לתחום של טאבלטים עם מסכי ענק, שמציע הרבה יותר שטח לתצוגה ועבודה, אבל גם סובל מחסרונות בעקבות הגודל.

מסך: טאב פרו מגיע עם מסך עצום בגודל 12.2 אינץ'. מדובר במסך הבנוי בפורמט האופקי 16:9 שמציע יתרונות שונים בגלל גודלו. סמסונג מאפשרת לעבוד עם מספר אפליקציות במקביל על המסך, כולל מגירת אפליקציות בצד המסך, המאפשרת להזניק אפליקציות נוספות בכל רגע. היכולת הזו מאוד נוחה לשימוש, בעיקר כשכותבים מסמך ורוצים להיות מעודכנים בתיבת המייל או לגלוש בדפדפן. המסך מגיע בטכנולוגיית Super Clear LCD עם רזולוציה של 2560 על 1600 פיקסלים, הגבוהה יותר מ-Full HD. איכות התמונה מצוינת ופשוט כיף לצפות בסרטים במסך כה גדול ובאיכות כה גבוהה.

ממשק: את הטאבלט מריצה מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל בגרסת קיטקט (4.4.2), שסמסונג עוטפת עם הממשק שלה. בהחלקת המסך לצד שמאל מציע הממשק של סמסונג עמוד מגזין בסגנון אפליקציית פליפבורד לקריאת חדשות בנושאים שונים. יש גם עמוד המרכז בתצורה נוחה ממשק מייל, יומן ומסמכי אופיס שנפתחו לאחרונה. על המכשיר מותקנת אפליקציית ה-VOD של סמסונג SmartVOD, הכוללת מנוי לזמן מוגבל חינם, וגם אפליקציית הספרים "עברית" המספקת מנוי לשנה המציע ספר חינם בכל שבועיים.

חומרה: סמסונג משתמשת בשני מעבדי ארבע ליבות מתוצרתה במהירות 1.9 ו-1.3 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). למרות נתוני החומרה המוצלחים, כאשר מריצים מספר אפליקציות במקביל מורגשת לעתים איטיות קלה.

משקל: משקל המכשיר 730 גרם. לא מדובר במשקל קל, אבל ביחס לגודל המסך הוא סביר בהחלט.

מקלדת: טאב פרו הוא מוצר שמתבקש לקנות עבורו מקלדת, מה שהופך אותו בקלות ללפטופ. סמסונג מציעה את המקלדת CP905 הפועלת בטכנולוגיית בלוטות' האלחוטית, וכוללת מעמד לטאבלט, כיסוי וסוללה שהחזיקה שבועות ארוכים. סמסונג לא מוכרת את המקלדת באופן רשמי בארץ. המחיר בהזמנה מעבר לים: כ-300 שקל.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל ופלאש. התוצאות בינוניות ומגורענות במקומות עם תאורה לא אידיאלית.

בשורה התחתונה: טאב פרו הוא טאבלט נהדר אם מסתכלים עליו כמחשב היברידי ורוכשים את המקלדת. גם ללא המקלדת, אבל עם נרתיק מתאים, עדיין מדובר בתחליף נחמד ללפטופ. המסך הענק מספק חוויה מוצלחת, אבל מתאימה רק לקהל ספציפי מאוד.

מחיר: 3,000 שקל.

ציון: 9.

טאבלט סמסונג גלקסי טאב פרו
 טאבלט סמסונג גלקסי טאב פרו