הפסד לדונלד סטרלינג: ביהמ"ש אישר מכירת הקליפרס

ביהמ"ש דחה את הניסיון של בעלי קבוצת ה-NBA לעצור את העסקה, וקבע כי סטיב באלמר רשאי להשלים את הליך הרכישה עבור 2 מיליארד דולר

דונלד סטרלינג / צלם: רויטרס
דונלד סטרלינג / צלם: רויטרס

הקרב של דונלד סטרלינג למכירת קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס קליפרס הוכרע. ביהמ"ש בלוס אנג'לס דחה לפנות בוקר (ג') את הניסיון של בעלי הקליפרס למנוע את מכירת הפרנצ'ייז לידיו של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, ובכך הסיר את המכשול האחרון לביצוע העסקה.

כזכור, העסקה, בסך 2 מיליארד דולר - כבר נחתמה. אלא שאז סטרלינג דרש לבטל את ההסכם באמצעות בית המשפט. סטרלינג, 80, הגיש תביעה לבית המשפט בלוס אנג'לס בטענה כי למרות שהוא ואשתו (ממנה הוא פרוד), שלי סטרלינג, החזיקו בקבוצה במשותף - הרי שרק לו הייתה הזכות הבלעדית לנהל מו"מ עם רוכשים ולחתום על עסקת מכירה, והיא עשתה זאת "מתחת לאף" שלו. הוא ביקש מהשופט להקפיא את ההליך, וטען כי מכירת הקבוצה בדרך בה נעשתה הייתה לא חוקית.

כעת, המכירה צפויה להיות מידיית, אחרי שבית המשפט קבע כי העסקה יכולה לצאת לדרך מבלי להמתין לערעור אותו צפוי סטרלינג להגיש.

כזכור, עסקת המכירה של הקליפרס נכפתה על סטרלינג על-ידי ה-NBA, בעקבות חשיפת הקלטה שלו בה נשמע אומר התבטאויות גזעניות. הוא נקנס ב-2.5 מיליון דולר ובנוסף הוחלט להרחיק אותו לכל החיים מפעילות ב-NBA, בניסיון לאלץ אותו למכור את הקליפרס, בה הוא מחזיק משנות השמונים.

יש לציין, כי במקביל ממשיך סטרלינג לנהל תביעות משפטיות לקבלת פיצויים בסך מיליארד דולר מה-NBA, לאחר שלטענתו זאת הפרה את זכויותיו ופתחה בצעדים שמטרתם לאלץ אותו למכור את הקליפרס. התביעה שלו כוללת טענות נגד ה-NBA להפרת הגבלים עסקיים באילוצה לגרום לו למכור את הקבוצה.