ערוץ טלוויזיה אירופי נוסף מדווח: הפסדנו כסף מהמונדיאל

אחרי הדיווח על מינוס שנוצר למדיה-סט הספרדית משידורי גביע העולם, ב-TF1 הצרפתית מדווחים על שחיקה ברווח התפעולי הנובעת מברזיל 2014

קארים בנזמה, נבחרת צרפת, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
קארים בנזמה, נבחרת צרפת, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

ממשיכות להיערם העדויות לכך שהשקעה בשידורי המונדיאל, אחד משני אירועי הספורט החשובים ביותר בעולם ביחד עם האולימפיאדה - אינו עסק מאד משתלם כלכלית לגופים שרוכשים את הזכויות.

ערוץ הטלוויזיה הפרטי הגדול ביותר בצרפת, TF1, מדווח כי סיים את הרבעון השני של 2014 ברווח תפעולי של 13 מיליון אירו בלבד, ירידה של קרוב ל-80% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 (אז הסתכם הרווח התפעולי ב-63.3 מיליון אירו). על-פי סוכנות הידיעות "רויטרס", ההכנסות של הערוץ בתקופה המדוברת, שהסתכמו ב-566 מיליון אירו, "היו מעט יותר נמוכות מהתחזיות של האנליסטים". יש לציין כי במהלך הרבעון קיבלה TF1 כספים מקבוצת דיסקברי, שרכשה את החזקותיה בערוץ יורוספורט.

לפי אתר worldscreen, הסיבה העיקרית לשחיקה ברווח התפעולי של TF1 הייתה עלויות בסך 55.7 מיליון אירו הקשורות באופן ישיר לשידורי המונדיאל שהתקיים בין ה-12 ביוני ל-13 ביולי בברזיל. עלות רכישת זכויות השידור מפיפ"א הסתכמה ב-130 מיליון אירו, כשחלק מהסכום הוחזר באמצעות מכירת חבילות שידור ל-BeIN, ערוץ הספורט מבית אל-ג'זירה הקטארית.

בפן החיובי יותר, ציינו ב-TF1 כי אחוזי הצפייה שהניבו שידורי המונדיאל לערוץ היו מהטובים ביותר בתולדותיו. כמו כן, ההכנסות מפרסום במהלך שידורי גביע העולם הגיעו ל-70 מיליון אירו, "על-אף חולשתו של שוק הפרסום הצרפתי והכלכלה הקשה והבלתי יציבה".

צרפת אינה המדינה הראשונה שזכיין שידורי המונדיאל שלה מדווח על הפסדים בעקבות הפרויקט: בספרד, רשמה מדיה-סט מינוס של 15 מיליון אירו עבור שידור 25 משחקים מברזיל 2014.