יכול להיות שזה נגמר?

דווקא ריאליטי טיפשי כמו "האח הגדול" מספק נורמליות בריאה שכה חסרה לנו

"האח הגדול", יום ד' 21:45 (בקירוב), ערוץ 2 קשת

הן אפשר ובג'יפ שעבר, שאגו בחורים כי נגמר? הכוונה אינה למבצע "צוק איתן", אלא לעונה הנוכחית של "האח הגדול", זו שאתמול נודע כי אפשר שתיאלץ להיגדע בעודה באיבה.

המצב שנוצר סביב "האח הגדול" הוא פרודקסלי: מצד אחד, ההחלטה להמשיך ולשדר אותה כרגיל, כהפוגה קלילה יחידה כמעט על פני רצף של תוכניות חדשותיות, מביאה איתה רייטינג נאה. מצד שני, את הרייטינג לא ניתן לתרגם להכנסות מפרסום, שצנח פלאים בעקבות המבצע.

נוסף על כך, יש לא מעט בעיות אחרות סביב "הפקה בימי כולרה": ראשית, העובדה שאין קהל במתחם מחלישה את האפקטיביות של התוכנית; ושנית, מה קורה אם מתכוננים לשידור פרק - אבל אז מתקבלת, חלילה, עוד בשורת איוב? משדרים או לא?

בשבועות האחרונים דובר לא מעט על ההפסדים הכבדים שנגרמו לזכייניות הטלוויזיה המסחרית. בלי להקל ראש בהפסדים, הרי שלפחות בחלק מהמקרים, הנזק הוא בעיקר תזרימי: לקוח שחתום על הסכם פרסום שנתי, ונמנע מפרסום ביולי למשל, יפרסם יותר בחודשים שנותרו עד לתום החוזה (בהנחה שהלחימה תסתיים בקרוב). גם ההנחה שהזכייניות ייהנו מהקלות רגולטוריות, תעזור להשיב חלק מהכספים האבודים. ועדיין, גם פחות זה עדיין כואב.

דף חדש?

בבית "האח הגדול" עסקים כרגיל: הלוואי והלחימה בעזה הייתה ממגרת את החמאס כפי שהיא משרתת את אלדד, מעקורי גוש קטיף, שאינו אהוד במיוחד על חבריו לבית - אבל הפך למאמי הלאומי. האמת? אפילו מבחינה אובייקטיבית, ואפילו שחלק מדעותיו מעוררות הסתייגות, הוא הטיפוס הכי נבון ומורכב שנותר בווילה.

ויש גם את דנית הבכיינית, את אליאב השקרן, את נופר המרושעת ואת עינב בובליל הקולנית (כל היתר: מרטין, מיקיאגי, טל - שכבר מזמן מתה להיות מודחת; ולינור, ההיי-מייטננס האוקראינית-אמריקאית-ישראלית שלא באה טוב לבובליל - ובכן כל אלה, בתוספת אחי, הפודל האהוב של הדיירים, הם רק סטטיסטים.

אז נכון שמוזר לראות את דנית (הילדה היפה מהבין-תחומי שקיבלה כל מה ומי שהיא רצתה עד כה מהחיים האלה) פורצת בבכי בכל פעם שהיחסים בין אליאב לנופר העצבנית מתחממים, כשבחוץ אנשים מזילים דמעות על דברים גדולים בהרבה, אבל היי - גם תוכניות ריאליטי טיפשיות, ואפשר שדווקא הן, מלמדות על נורמליות בריאה שכל-כך חסרה לנו.

אה, כן, וכבר הערב תהיה הדחה - כלומר, אם מוחמד דף, שהפך לפלנר הגדול של הטלוויזיה בישראל (ולצערנו לא רק שלה), יאפשר זאת.