אופטיקה הלפרין - הפרסומת הכי זכורה; קופ"ח מכבי - הכי אהובה

גיאוקרטוגרפיה: השבוע ניכרת במדד השפעת מבצע "צוק איתן" על היקפי הפרסום ■ קמפיין מאקו, בהיקף 855 אלף דולר בלבד, הוא המושקע ביותר השבוע

מדד הפרסומות הזכורות והאהובות, שלא בוצע בשבועיים האחרונים עקב אירועי "צוק איתן", חוזר השבוע להתפרסם, וניכר כי הוא מושפע באופן משמעותי מהמצב הביטחוני.

הפרסומת שכובשת את ראש טבלת הפרסומות הזכורות השבוע היא זו של אופטיקה הלפרין, שנדמה היה ששטפה את המסך, שהיה דליל מאוד בפרסומות. שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים ב-80% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 9%. בפרסומת נראה מנכ"ל הרשת, יעקב הלפרין, מתאר משקפי ראייה כ"מוצר צריכה בסיסי" ומסביר את תפיסת המחיר של הרשת.

בשיחה עם "גלובס" אמר השבוע הלפרין כי לא רק שלא הקטין את היקפי הפרסום על מסך הטלוויזיה, כפי שעשו רוב המפרסמים, אלא אף בחר להגדילם בתקופה הנוכחית, מה שככל הנראה תרם לרמת זכירות גבוהה במיוחד. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בקמפיין הושקעו השבוע כ-465 אלף דולר.

את ראש טבלת הפרסומות האהובות כובשת פרסומת שכלל לא שודרה השבוע - של קופת-החולים מכבי, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA. בסרטון נראה אדיר מילר, פרזנטור הקופה, כאשר הוא מתכונן לניתוח הראשון שלו בתור רופא צעיר. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 20.4%.

הקמפיין לאתר מאקו (פורטל תוכן הכולל חדשות) הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית, מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. זאת, למרות השקעה נמוכה יחסית של כ-855 אלף דולר בלבד (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

לשם השוואה, קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בתקופה הקודמת שבה בוצע המדד, לפני מבצע "צוק איתן", היה של רשת סופר-פארם, עם השקעה גבוהה משמעותית שעמדה על כ-1.6 מיליון שקל.

צניחה מתמשכת בפרסום

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי ההשקעה השבועית בפרסומות ובחסויות מתחילת מבצע "צוק איתן" נמצאת בצניחה מתמשכת. סך ההשקעה, שעמד בשבוע שקדם למבצע על 45.1 מיליון דולר, ירד בשבוע שלאחר הלוויית שלושת הנערים החטופים ל-37.2 מיליון דולר, המשיך לרדת ל-28 מיליון דולר בשבוע של תחילת מבצע "צוק איתן", וצנח ל-16.9 מיליון דולר בשבוע של תחילת התמרון הקרקעי ברצועה. גם השבוע המשיך סך ההשקעה השבועי בפרסומות וחסויות לרדת, והוא עמד על 11.7 מיליון דולר בלבד.

בהתאמה, גם מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך משמעותית ממספרם טרם האירועים הביטחוניים, ועומד על 279, לעומת 565 בתקופת המחקר הקודמת.

ראוי לציין כי בתקופה המקבילה בשנה שעברה (יולי 2013), סך הפרסומות והחסויות ששודרו בשבוע המקביל עמד על 506, עם סך השקעה בתקציבים של 43.1 מיליון דולר.

עוד נציין כי הפרסומות של קופת-חולים מכבי, ביטוח 9 מיליון, הוט מובייל ושופרסל דיל נכנסו למדד למרות שלא שודרו כלל במהלך השבוע החולף.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי "בעוד שבשבוע רגיל יודעים כ-30% מהמשיבים לציין לפחות פרסומת אחר שהם זוכרים שראו בטלוויזיה בשבוע החולף, השבוע עמד שיעור זה על כ-12% מהמשיבים בלבד".

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות

ירידה בפרסום
 ירידה בפרסום