קבלו את השמש בבטן: המלצה על תערוכת "החיתוכים של מאטיס"

תערוכת "החיתוכים של אנרי מאטיס" במוזיאון טייט מודרן בלונדון היא אחת מנקודות האור של הקיץ בתחום האמנות

תערוכת "החיתוכים של אנרי מאטיס" במוזיאון טייט מודרן בלונדון היא אחת מנקודות האור של הקיץ בתחום האמנות. התערוכה מתמקדת ב"פרק האחרון" בקריירה הארוכה והמגוונת של אחד מענקי האמנות המודרנית, ומציגה מקבץ עשיר של עבודותיו המאוחרות והנפלאות: מערבסקות ופרחים, דרך דמויות רקדנים במחול ועד לקומפוזיציות גיאומטריות מופשטות, בצבעים חיים ובמידות קטנות וגדולות - 120 יצירות שנוצרו בין 1936 ל-1954.

את עבודותיו בחיתוכי נייר החל מאטיס מתוך ניסיון "לחצוב ולפסל בצבע". כשהיה בשנות השישים המאוחרות לחייו ובריאותו הרופפת הגבילה את יכולתו לצייר, שם יהבו על גיליונות נייר צבעוניים, שמהם חתך צורות במספריים ויצר סקיצות לעבודות עתידיות. בהמשך מצא עצמו מוקסם מהמדיום החדש שגילה, והעדיף את החיתוכים עצמם על פני הציור, שבו עסק במשך עשרות שנים עד אז.

תמונות חיתוכי הנייר של מאטיס משלבות פשטות נאיבית ותעוזה אמנותית. הן שואבות מעולם מלאכת היד (קראפט) ומצליחות ליצור ביטוי אמנותי מתוחכם ועז רושם, תחת מגע ידו של גאון. לא במקרה הפכו כמה מיצירות אלה לאייקונים על-זמניים מהמוכרים ביותר באמנות המודרנית והפופולרית.

התערוכה מקבצת יחד יצירות נדירות ממקומות שונים בעולם, ומציעה לצופים חוויה חד-פעמית של התמסרות לעולם הצבע והצורה של מאטיס. בהמשך תנדוד התערוכה ל-MOMA בניו-יורק.

הנרי מאטיס, חיתוכי הנייר, עד 7 בספטמבר, טייט מודרן. מומלץ להזמין מראש: www.tate.org.uk