בנק אגוד אופטימי: נתוני המאקרו תומכים בעליות בוול סטריט

הסקטורים בארה"ב המומלצים להשקעה ע"י אגוד הם הסמיקונדוקטור, הפיננסיים, הקמעונאות, הבניה והביוטכנולוגיה ■ ומה אומרים באגוד על שוק הדיור הישראלי?

בנק אגוד לוגו / צילום: שי אפשטיין
בנק אגוד לוגו / צילום: שי אפשטיין

"נתוני המאקרו החיוביים שהתפרסמו השבוע בארה"ב צפויים לתמוך בעליות שערים בוול סטריט בטווח הקצר-בינוני", כך מעריך היום (ו') בנק אגוד, במסגרת הסקירה השבועית.

במחלקת המחקר של הבנק מציינים בין היתר את נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב שפורסמו, כתומכים בעליות שערים. "הצריכה הפרטית היא פרמטר חשוב, המהווה כ-60% מהצמיחה של התמ"ג בארה"ב. נתונים חיוביים אלה תומכים בהמשך מדיניות הבנק המרכזי בארה"ב לגבי צמצום ההרחבות המוניטריות".

הסקטורים בארה"ב המומלצים להשקעה על-ידי אגוד הם הסמיקונדוקטור, הפיננסיים, הקמעונאות, הבניה והביוטכנולוגיה. בנוסף, מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

בהמשך לתוצאות החיוביות של הדוחות הכספיים השבוע והצפי להמשכם יחד עם רמת הריביות הנמוכה בעולם והעדר אלטרנטיבות להשקעה, ממשיכים באגוד להמליץ להיחשף לאפיק המנייתי, בתיק מייצג: 20% ובתיק ספקולטיבי: 32%. עוד מומלצת הסטה של 60% לחו"ל, בדגש על ארה"ב, על פני השקעה בישראל לאור המתיחות הביטחונית וצפי לעליות בחו"ל.

בהתייחס לשוק הדיור, הרי שבבנק מזהירים כי "דחיית ההצבעה בנושא אישור ההצעה מע"מ אפס ומחיר מטרה לחודש אוקטובר צפויה להגביר את אי-הוודאות בשוק הדיור".