בדרך להסרת החסינות? זועבי שוב סירבה להתייצב לחקירה

(עדכון) - לאחר שגם הפעם לא התייצבה חברת הכנסת לחקירה שתואמה עמה, פנה ראש אגף החקירות במשטרה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, בכדי לבקש מהם לתת הנחיות למשטרה כיצד לפעול בשלב זה

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, פנה הבוקר (א') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ולפרקליט המדינה, שי ניצן, והודיע להם כי ח"כ חנין זועבי סירבה להתייצב לחקירה שתואמה עמה בבוקר.

יצחקי ביקש מהשניים לתת הנחיות כיצד לפעול מעתה. היועץ המשפטי רשאי כעת לפנות לוועדת הכנסת ולבקש להסיר את חסינותה של ח"כ זועבי, ואז יהיה ניתן לעצור אותה לחקירה.

פרקליטה של זועבי הודיע לנציג אגף החקירות שפנה אליו כי היא תגיע לחקירה רק אם במקביל תיפתח חקירה במחלקה לחקירות שוטרים גם נגד השוטרים שלטענתה תקפו אותה בכמה הפגנות שבהן השתתפה בתקופה האחרונה.

ח"כ זועבי התבקשה להגיע לחקירה היום בחשד לעבירות של הסתה והעלבת עובד ציבור, לאחר שבתחילת החודש שעבר, בתום דיון בבית המשפט בנצרת, היא הטיחה דברים קשים נגד שני שוטרים ערבים שעמדו סמוך לה ואף קראה לאזרחים לירוק עליהם.

תחילה ביקשו במשטרה לזמן את זועבי כבר בתחילת החודש שעבר לחקירה, אך אז היא טענה כי היא אינה פנויה, ולאחר מכן אמרה שהיא אינה יכולה להיחקר מפאת חג האיד אל פיטר שצוין באותם ימים.

כעת ממתינים בפיקוד המשטרה להנחיות של היועץ המשפטי לממשלה כיצד לנהוג עם חברת הכנסת.