יו"ר הקואליציה: גדעון לוי בוגד - להעמיד אותו לדין

אחרי שעיתונאי "הארץ" גדעון לוי פירסם מאמר שבו יצא נגד פעילות טייסי חיל האוויר בעזה - יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, קורא להעמידו לדין באשמת בגידה

יריב לוין / צילום: יונתן בלום
יריב לוין / צילום: יונתן בלום

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, קורא להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" גדעון לוי באשמת בגידה, בעקבות מאמריו במהלך מבצע "צוק איתן".

"גדעון לוי הוא פרובוקטור מהסוג הנמוך ביותר", אמר אמש (שבת) לוין בריאיון לחדשות 2. "כאשר יושב מישהו בתוכך והופך את עצמו לשופר של האויב תוך הפצת שקרים, מתוך מטרה שהדבר הזה יקעקע את היכולת שלך לנהל את הלחימה - לזה קוראים בעברית פשוטה 'בגידה'".

"לוי כותב את שקרי האויב מעל גבי עיתון ישראלי, ואחר-כך בכל העולם מצטטים את הדברים כאילו הם נכתבים על-ידי ישראלים, וכאילו הם משקפים איזושהי מציאות שהיא כביכול אובייקטיבית", המשיך לוין.

לטענתו, אף מדינה לא הייתה מאפשרת מצב שכזה. "בשום מדינה לא היו מפרסמים את כתבי הרשע שהוא כותב, ונדמה לי שגם היו נוקטים נגדו בהליכים משפטיים שמתאימים לאנשים שבשעה שהחיילים מסתערים קדימה, הם פוגעים בהם".

"הגיע הזמן שלא נתייחס בסלחנות לתופעות בזויות מהסוג הזה", קרא יו"ר הקואליציה. "האמירה שלי איננה חריפה. מה שחריף וחמור זו דרך התנהלות כזאת בשעה כזאת, כאשר אנחנו רואים אילו מחירים קשים אנחנו משלמים, וכמה קשה המאבק שאנחנו מנהלים".

יחימוביץ': "דבריו של לוין חמורים ומסוכנים"

ח"כ שלי יחימוביץ', שעבדה כעיתונאית במשך שנים רבות, הגיבה לדבריו של ח"כ לוין ואמרו כי דבריו הם חמורים ומסוכנים. "חופש הביטוי הוא ערך עליון בדמוקרטיה", הסבירה יחימוביץ', "ולצערי זה מצטרף למסכת של התרחשויות מאוד קשות של זרמים עכורים בחברה הישראלית. ראינו את הבריונים שהתנפלו על אמנון אברמוביץ' בקריה, ואנחנו רואים את רמת הגסות והאלימות המילולית.

"אנחנו נמצאים בתקופה קשה", סיכמה יחימוביץ'. "בעבר בתולדות ישראל, תקופות כאלה של סף כזה של אלימות מילולית הביאו לרצח. זה קרה ברצח אמיל גרינצווייג וברצח ראש הממשלה יצחק רבין".

לא רק יושב ראש הקואליציה הביע את מורת-רוחו ממאמרו של גדעון לוי. גם שר האוצר יאיר לפיד הגיב למאמר השנוי במחלוקת של לוי, וקרא לציבור לבטל מנויים לעיתון "הארץ", בטור שפירסם לפני כשבועיים.

לוי: "אם אחשוב שהדברים נכונים, אמשיך לכתוב אותם"

במאמר הנוקב שפורסם בעיתון "הארץ" לפני כ-3 שבועות, השווה לוי את טייסי חיל האוויר לדמויות במשחקי מחשב שגורמות למותם של תושבי הרצועה. דבריו חוללו סערה, שבעקבותיה ספג לוי איומים על חייו - מה שהוביל להחלטה לשכור עבורו שירותי אבטחה צמודים.

ימים לאחר פרסום הטור השנוי במחלוקת, לוי לא חזר בו. בשיחה עם חדשות 2 Online אמר העיתונאי: "לא הייתי עושה את הדברים אחרת, אני לא מתחרט אפילו לא לרגע. אם אני אחשוב שהדברים נכונים, אני אמשיך לכתוב אותם".

כששאלנו אותו איך נראים החיים עם מאבטח צמוד, השיב: "זה לא ברמה שתשנה את אורח יומי. אמשיך בשגרת חיי כרגיל".

לוי סיפר כי הוא מנוסה עם איומים, וכי זו לא הפעם הראשונה שמאיימים עליו: "הפעם העוצמה גדולה וחריפה הרבה יותר, האווירה הפכה לתוקפנית".

לדברי לוי, את מאמר הטייסים הוא כתב בגרסה אחרת במהלך ימי מבצע "עופרת יצוקה", אלא שאז - על אף שעורר תרעומת - זה עבר יחסית בשלום.

וחוץ מתגובות עוינות ואיומים - לוי גם זכה לתמיכה: "הופתעתי לקבל הרבה תגובות אוהדות - והרבה יותר ממה שציפיתי. עם המקללים והמאיימים אני לא מדבר, אבל משיחות שאני מנהל עם אנשים שמתייחסים לעניין עצמו, אני מגלה גם תמיכה. חבל לי שהשיח הפך להיות לא סובלני, ושחסרה כאן ההבנה הבסיסית של מהי דמוקרטיה - וזה רק הולך להיות גרוע יותר".