השיחה: ד"ש מהחזית

מנהלים בכירים שגויסו למילואים במסגרת מבצע "צוק איתן" מספרים מה הם חושבים על הלחימה ואיך החברה מתנהלת בהיעדרם

אבי אוחיון / צלם: דני ברקוביץ'
אבי אוחיון / צלם: דני ברקוביץ'

אבי אוחיון, מנכ"ל חברת שיט כנרת בעין-גב: "השילוב של אנשי מילואים לצד לוחמים סדירים נוסך ביטחון"

- מתי גוייסת ואיפה אתה מוצב?

"אני סגן אלוף במילואים, מפקד מחנה בחטיבת שריון, ואחראי לכל הלוגיסטיקה ביחידה - החל ממזון ועד לנשק, דלק, מים ותחמושת. ליחידה הגעתי אחרי שחטיבת המילואים שבה שירתתי שנים רבות פורקה, ומספר קצינים וחיילים התנדבו לשרת ביחידה סדירה שאליה נקראנו למילואים. אני בן 57 ומתנדב על בסיס קבוע למילואים בכל עת שאני נקרא לשירות. הקריאה למילואים הגיעה במוצ"ש ה-12 ביולי, מעט אחרי חצות. בראשון בבוקר עליתי ליחידה ואחרי התארגנות קצרה ירדנו לעוטף עזה".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"מלבדי, נמצאים בשטחי הלחימה עוד בני קיבוץ עין-גב בסדיר ובמילואים. המפגשים איתם מרגשים מאוד. החברה מתנהלת בעזרתם של עובדי מחלקת ההזמנות ואנשי התיירות המסורים, שמסייעים לעבור את התקופה. נפח הפעילות ירד בשל המצב, אך עדיין יש דברים רבים לעשות בשיט".

- האם אתה חושש?

"אנו כואבים כל אחד שנופל. זה מאוד קשה. הקרובים אליי נמצאים במקומות בטוחים. אנחנו כחיילים מבצעים את עבודתנו. החשש קיים תמיד. אף פעם לא ניתן לדעת מאיפה זה יגיע".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"משפחתי רגילה לשיגעון שלי. לא הייתי נשאר בקיבוץ עין-גב בידיעה שיש מצב חירום ופעילות מבצעית בארץ. הפעם קל יותר. במלחמת לבנון השנייה גוייסתי למילואים ובמקביל בני ארז גוייס להנדסה קרבית ובתי, אורי, התגייסה לצה"ל. כיום רק אני מגויס, כך שהחרדות לבני המשפחה פחותות".

- מה אתה חושב על הלחימה ועל אופן התנהלותה?

"השילוב של אנשי מילואים לצד לוחמים סדירים ממתן את ההתרגשות ונוסך ביטחון בשני הצדדים. אנחנו רואים את המוטיבציה ואת המקצוענות של הסדירים, הם רואים את האחריות והמתינות שלנו. השילוב של השניים חיובי.

"מבחינה צבאית, אני יכול לומר שהדברים מתנהלים בצורה מופתית, גם ברמה ההיקפית וגם ברמה המבצעית, ואני גאה להיות חלק מצה"ל. לצערי, מספר ימים לאחר שהגענו לעוטף עזה, בעודנו מתארגנים, יצא סיור לתצפית. הסיור נתקל בשעת בוקר מוקדמת במחבלים שיצאו ממנהרה מזרחית לגדר. בחילופי הירי נהרג גם הקמב"ץ, רס"ן אמוץ גרינברג ז"ל, שעבר יחד איתנו ליחידה בהתנדבות. האובדן גדול. להלוויה לא יכולנו לצאת בשל הפעילות ורק יומיים לאחר מכן נסענו לנחם את המשפחה. המפגש היה כמובן קשה מאוד".

אבי אוחיון / צלם: דני ברקוביץ'
 אבי אוחיון / צלם: דני ברקוביץ'

רג'יס הלימי, מנכ"ל מלון "ים" מרשת מלונות אטלס: "הלב דואב למשמע החדשות והמידע על חיילים שנהרגים"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"גוייסתי ביום שישי, 18 ביולי, יום אחרי ההחלטה על כניסה קרקעית. קיבלתי טלפון הביתה בשעה 3:30 לפנות בוקר, שאני מתבקש להתייצב בדחיפות. אני מוצב בשטחי הכינוס שבאזור עוטף עזה".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"מלון 'ים' שאותו אני מנהל נמצא בשלבים אחרונים לקראת פתיחה. בהיעדרי, מנהל האחזקה נמצא במקום כדי ללוות את התקדמות העבודות. מלבד זאת, אני שומר על קשר תכוף במיילים ובטלפונים עם הנהלת הרשת כדי שאלו יגבו אותי בענייני אדמיניסטרציה ומנהלה במהלך התקופה. אין ספק שישנם לא מעט נושאים דחופים שדורשים את טיפולי ונדחים בשלב זה עד לשובי".

- האם אתה חושש?

"יש חששות לא מבוטלים שמלווים את הגדוד כשנורות לעברנו כל הזמן מרגמות, אך אנחנו ערוכים להישאר כאן ככל שיידרש כדי להשלים את מטרות המבצע ולהשיב את השקט ליישובי הדרום ולכל ישראל.

"כמי שמכיר את תחום התיירות, החששות שמלווים אותי הם מהתאוששות איטית של התעשייה שבה אני עובד גם לאחר שיסתיים המבצע, ובפרט כשאנו עומדים להשיק מלון חדש. אני מקווה שעד שתתחדש תיירות החוץ, נזכה לאמונו של הקהל המקומי".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"אני אבא טרי לנועם בת ה-9 חודשים. לכן, לא קל למשפחה הקרובה ובעיקר לאשתי ענבר. ההורים שלי טסו לחופשה בארצות-הברית יום לפני תחילת המבצע וחזרו רק אתמול, וההתנהלות מולם לאורך כמעט 3 שבועות הייתה בשלט רחוק. אין ספק שהם היו מאוד מודאגים והירבו לשלוח הודעות ולקיים שיחות סקייפ. אגב, כשהם הגיעו הביתה, קידמה את פניהם אזעקת 'צבע אדום'".

- מה אתה חושב על הלחימה ועל אופן התנהלותה?

"אני בן 35, ולצערי זו אינה הפעם הראשונה שבה אני נוטל חלק במבצע מהסוג הזה. גם במלחמת לבנון השנייה גויסתי בצו 8, ואני מקווה עבור כולנו שזו תהיה הפעם האחרונה. הלב דואב למשמע החדשות והמידע שזורם על חיילים שנפצעים ונהרגים. אנו שואבים אנרגיות רבות מגילויי ההערכה והאהבה שמפגינים כלפינו תושבי האזור ואזרחים מכל הארץ שמגיעים, מחבקים אותנו ומבקשים לרומם לנו את הנפש".

רג'יס הלימי / צילום עצמי
 רג'יס הלימי / צילום עצמי

ליאור אגסי, דירקטור במלאנוקס: "אשתי עובדת הכי קשה מכולם"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב כרגע?

"גוייסתי ביום שלישי בתחילת המבצע. אני שייך לחיל הים ומוצב באזור באר-שבע. צו 8 תפס אותי במהלך בת-מצווה שנערכה לבנות קיבוץ נען. שתי רקטות שעברו מעל מקום האירוע הפסיקו אותו".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"אנשים מתגייסים למלא את החסר ולוקחים על עצמם אחריות. הרבה אינפורמציה עוברת דרכי, אבל ההחלטות מתקבלות תוך העברת האחריות למנהלים מתחתיי".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"יש לי שני ילדים, בן ובת, שמשרתים כרגע בצבא ועוד אחד בבית. אני מקווה שהם מתמודדים בסדר. אשתי עובדת הכי קשה מכולם".

- מה אתה חושב על הלחימה ועל אופן התנהלותה?

"אנחנו מקווים שאנחנו עושים את הכי טוב שאפשר, ורוצים לסיים את זה הכי נכון. ברור לנו שננצח ונביא שקט למדינה".

דיוקן מלכותי

יצחק דוידוביץ', הבעלים של חברת מדטון, יבואנית ומשווקת מכשירי שמיעה וציוד רפואי, שגילה בשנים האחרונות את כישרון הציור שלו, בישר לנסיך דנמרק, פרדריק אנדרה הנריק כריסטיאן, שאותו פגש לפני כשבועיים באירוע חברתי בדנמרק, כי הוא מתכוון לצייר דיוקן שלו, וכך עשה.

דוידוביץ', הזכיין בארץ של יצרנית מכשירי השמיעה הדנית אוטיקון, שב ארצה, צייר ושלח את היצירה (בתמונה למעלה) ביום חמישי האחרון. טרם התקבלה תגובת הנסיך.

דיוקן של נסיך דנמרק פדריק אנדרה הנריק כריסטיאן / צילום: מורג ביטן
 דיוקן של נסיך דנמרק פדריק אנדרה הנריק כריסטיאן / צילום: מורג ביטן

זזים

אדר עציוני, 32, מונה לאנליסט נדל"ן בכיר באקסלנס שירותי בורסה, חברת הברוקראז' של בית ההשקעות אקסלנס. במסגרת תפקידו, יהיה אחראי לסיקור חברות הנדל"ן הגדולות.

יהושע (שוקי) אלדר מונה לסמנכ"ל רכש ולוגיסטיקה בתעשייה האווירית.

יוסף (יוסי) מלמד מונה לסמנכ"ל מנהל חטיבת בדק מטוסים בתעשייה האווירית.

ד"ר ריצ'רד פינקלשטיין, 51, מונה למנהל ליחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי העמק.

פרופ' דניאל לנדאו, מונה למנהל מחלקת ילדים ב' במרכז הרפואי "שניידר".

רו"ח יפית-קרת, מונתה ל-CFO בחברת Y-tech, המתמחה במתן שירותי אינטגרציה טכנולוגיים מבוססי ענן.

עודד סלומי, מנכ"ל Visa אירופה בישראל, מונה לאחראי על פעילות החברה במלטה.

בני חליף, 43, מונה למנכ"ל חטיבת נכסים מניבים בחברת "רמי שבירו".

ד"ר רמון אלבלק מונה לסמנכ"ל מו"פ בחברת קוטלב חניתה.

שי אהרוני, 34, מונה לחשב בחברת וריפון ישראל.

יאן יאנקו, 29, מונה למנהל מחלקת המדיה החברתית ב-moblin, חברה לשיווק ופרסום סלולרי.

דורון שחר, 46, מונתה למנהלת מחלקת לקוחות מוסדיים באפסילון.

אסף אריאלי, 29, מונה למנהל שירות לקוחות בחברת פלאקראד.

דנה בלכמן אורון, מונתה למנהלת שיווק בבלאט לפידות, חברה ליישום פתרונות לניהול קשרי לקוחות ופיתוח על פלטפורמת force.com.

ארז בדש, 47, מונה לגזבר המועצה האזורית תמר, ים המלח.

אורי שרף מונה ליו"ר עמותת מט"י (מרכז טיפוח יזמות), ירושלים.

ארתור קוגן, 55, מונה למנהל האמנותי והפדגוגי של בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי.