אושרה להפקדה תוכנית להקמת 1,830 דירות בירושלים

מדובר בתוכנית המתייחסת לשטח 250 דונם במסגרתו יוכלו להיבנות על-פי התוכנית המופקדת הן מגדלי מגורים והן בנייה מדורגת

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה להפקדה את תוכנית מורדות ארנונה, תוכנית המציעה הקמת שכונת מגורים חדשה בת 1,830 יחידות דיור ממזרח לשכונת ארנונה הקיימת. מדובר בתוכנית המתייחסת לשטח 250 דונם במסגרתו יוכלו להיבנות על פי התוכנית המופקדת הן מגדלי מגורים והן בנייה מדורגת. עוד במסגרת התוכנית, מוצע לשמר ממצאים ארכיאולוגיים המצויים בתחום התוכנית, כמו אמת מים היסטורית, תוך שילובם במבנה השכונה. נציין שהתוכנית הופקדה בתנאים כבר בתחילת השנה אולם רק כעת מולאו התנאים האמורים והתוכנית תעבור לדיון.

בתוכנית המוצעת קיימת גם התייחסות לשטח הדירות שייבנו בסופו של דבר בשכונה והוצבו מגבלות שקבעו כי 60 יחידות דיור מתוך הדירות המתוכננות תהיינה בשטח 45 מ"ר מרבי (שטח עיקרי וממ"ד), ושטחן של 25% מהדירות הנותרות יהיה 75 מ"ר לכל היותר (כולל ממ"ד). התוכנית גם מייעדת שטחים למבנים ומוסדות ציבור בהיקף 38.6 אלף מ"ר וכן שטחי מסחר בהיקף 5,200 מ"ר. על פי הוראות התוכנית המוצעת יוכלו להיבנות בשכונה בנייני מגורים בגובה של עד 21 קומות אולם רוב הבנייה המתוכננת תהיה בגובה מרבי של עד 9 קומות מעל מפלס הכניסה.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אמר היום: "תכנית מורדות ארנונה היא דוגמא נוספת למאמצים שמשקיעה רשות מקרקעי ישראל לפתרון משבר הדיור. גם בבירת ישראל, בה עתודות הקרקע לבנייה למגורים מצומצמות, אנו עושים מאמצים לקדם תכנון ולשווק קרקע בהיקפים שישפיעו על ההיצע ובעקבותיו על מחירי הדיור. במורדות ארנונה תכננו גם יחידות דיור קטנות שיתנו מענה לזוגות צעירים שאין ידם משגת לרכוש דירות גדולות".