השיחה: ד"ש מהחזית

מנהלים בכירים עולים על מדים - והפעם: דותן ביטנר, סמנכ"ל משאבי אנוש בלייבפרסון, שמודה: "ללחימה הכרחית יש מחיר קשה" ■ ובינתיים בעורף: ח"כ שאול מופז נפגש עם חברי הבורסה לילהלומים ואומר: "זו לא עוד מלחמת התשה"

דותן ביטנר, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת לייבפרסון: "ללחימה הכרחית יש מחיר קשה"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"גויסתי ב-8 ביולי, בלילה של גרמניה-ברזיל במונדיאל. אני משמש כפסיכולוג צבאי בפיקוד דרום בבאר-שבע".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"יש לי צוות חזק שעושה עבודה מעולה גם בהיעדרי. אני על המיילים, ככל האפשר. בכלל, החברה מתפקדת באופן יוצא מן הכלל, למרות שיש לא מעט מגויסים. אנחנו משתדלים להיות גמישים עם העובדים שלנו, שחלקם מתגוררים ביישובי הדרום. אנחנו מודעים לקושי של ההורים לשלב בין משפחה לעבודה בעת הזאת ומפעילים רגישות במקרים רבים. אנחנו תומכים בעובדים ובעובדות המגויסים, וכמובן גם באלה שבן-זוגם בצו 8. כחברה עסקית, המלחמה כמובן לא טובה לנו.

"חלק מהנהלת החברה יושבת בארה"ב, גם המשקיעים, בוודאי רוב הלקוחות הגדולים שלנו. למרות שהחברה שומרת על מצוינות גם בימים אלה, הם בוודאי מודאגים. נקודת המבט של האמריקאים היא עסקית נטו, ולכן אנו עושים מאמצים אדירים לספק ביטחון במקצועיות ובעליונות הטכנולוגית הישראלית בכל מצב".

- האם אתה חושש?

"לגביי לא צריך לדאוג. במשך שנים הייתי קצין חי"ר, אבל כיום אני בעורף".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"למשפחה בהחלט לא קל. מידי כמה ימים אני יוצא לחופשות קצרות הביתה, שבהן אני גם מבלה לא מעט בעבודה. אשתי גיבורה אמיתית. היא והבנות מבינות את הצורך ומאוד תומכות".

- מה אתה חושב על הלחימה ועל מדיניות הממשלה?

"אנחנו לא באמת יכולים לסבול איום מתמיד על חיי אדם בישובים סביב רצועת עזה. כולנו כואבים את הרג החיילים והאזרחים, ומבינים שללחימה הכרחית באויב יש מחיר קשה".

מופז: "גם שני בניי קצינים לוחמים"

"כיפת ברזל אמנם מצילה חיים, אך היא אינה יכולה להחזיר לשגרה כי אין בכוחה להסיר את האיום על אזרחינו" - כך אמר אתמול (א') שר הביטחון לשעבר, ח"כ שאול מופז, במפגש עם חברי הבורסה ליהלומים ברמת-גן.

עוד אמר: "חמאס לא מאיים על קיומה של מדינת ישראל. החמאס רוצה לקבוע לאזרחי ישראל את סדר היום ולעצור את שגרת החיים; 'צוק איתן' נכפה עלינו. היינו חייבים לפעול נגד איום הטילים שיכולים להגיע לכל יישוב בארץ, כמו גם לאיום המנהרות שהתעצמו ב-3 שנים האחרונות וחוצות את שטחי ישראל.

"זוהי לא עוד מלחמת התשה. זוהי קריאת תיגר נגד מדינת ישראל; גם שני בניי קצינים לוחמים, ואני מבין ללב ההורים והמשפחות. יחד עם זאת, חשוב שכולנו נביע תמיכה מלאה בקבינט הביטחוני ובממשלת ישראל, כך אני פועל.

"מדינת ישראל אינה יכולה להיכנע לטרור הפועל בגבולותיה. חובה עלינו, מקבלי ההחלטות, להיות זהירים במוצא פינו ולשדר אחדות וגיבוי לממשלת ישראל. זהו כוחנו והחוסן הלאומי שלנו. אנו מתמודדים מול אויב אכזר, המקדש את המוות על פני החיים".

מופז הוזמן לדבר על המצב במסגרת אירוע מקדים לאירוע התרמה שקיימה היום (ב') הבורסה למען עמותת "אור למשפחות" המסייעת למשפחות שכולות. עם סיום דבריו נשמעה אזעקה, ומופז וכ-500 המוזמנים באירוע אצו למרחב המוגן.

עוד רצו להתמגן: שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים, שדיבר על ירידה משמעותית בעסקי היהלומים בחודש הלחימה; סא"ל במיל' עירית אורן-גונדרס, מנהלת עמותת "אור למשפחות"; הורים שכולים וחברי בורסה שאחד מהם, שלום טפיר, המשמש כחבר הנהלה בעמותת "אור למשפחות", יזם את הקשר בין הצדדים.

בבורסה ליהלומים רשומים 3,500 חברים, שבנוסף להם כ-5,000 איש (קניינים וכיו"ב) יוצאים ונכנסים מדי יום את שערי הבורסה ברמת-גן.

שמואל שניצר עירית אורן גודס ושאול מופז / צילום: קובי פוקס
 שמואל שניצר עירית אורן גודס ושאול מופז / צילום: קובי פוקס