אוצר חבוי: אמת מיחשוב מכרה מניות מובילאיי ב-5 מיליון שקל

החברה מחזיקה מניות מובילאיי בכ-14 מיליון שקל נוספים ■ המימוש משקף תשואה של מאות אחוזים

החברה הבורסאית אמת מיחשוב מצטרפת לרשימת הנהנים מהנפקת הענק של מובילאיי בוול סטריט. החברה הודיעה כי במסגרת ההנפקה מכרה כ-35% מההחזקות שהיו לה במובילאיי תמורת כ-5 מיליון שקל. בעקבות המכירה תיהנה אמת תיהנה מרווח הון (לפני מס) בסך כ-4.6 מיליון שקל, אשר יירשם בדוחות הרבעון השלישי.

מובילאיי , שפיתחה טכנולוגיה לרכב שנועדה למנוע תאונות דרכים, הונפקה בבורסת ניו יורק ביום חמישי ומנייתה זינקה למחרת ב-48%. עבור אמת מדובר בהשקעה ותיקה: החברה מציינת שרכשה את המניות עוד בשנת 2003, כך שההשקעה במובילאיי בוצעה במחיר נמוך במיוחד ביחס למחיר בהנפקה, והמימוש משקף תשואה של מאות אחוזים.

על יתרת המניות של מובילאיי שבהן מחזיקה החברה קיימת כעת חסימה שמונעת מאמת לממש אותן לתקופה של 180 יום מההנפקה. מדובר על החזקות בשווי שוק נוכחי של כ-14 מיליון שקל (לאחר העלייה במניה).

אמת כבר מימשה חלק מהשקעתה במובילאיי לפני כשנה, אם כי בשווי נמוך בהרבה מהנוכחי. באוגוסט 2013 היא מכרה כ-24% מהחזקתה דאז במובילאיי, תמורת 1.3 מיליון שקל, וכתוצאה מכך הכירה ברווח הון של 988 אלף שקל.

המניה הגיבה בעלייה

אמת עוסקת בשיווק מוצרי IT ובאספקת שירותים בתחום, אך היא משקיעה גם בהזדמנויות שהיא מזהה מחוץ לפעילותה השוטפת, לדוגמה, בחברות היי-טק וקרנות הון סיכון. שיעור החזקתה בחברות הוא עד כ-10%, ולדוגמה, ב-2013 היא רכשה מניות של חברת ODI, העוסקת בתחום הסייבר, תמורת כ-2.7 מיליון שקל.

בתגובה לדיווח לבורסה, עלתה מניית אמת במהלך יום המסחר בכ-3%. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 230 מיליון שקל, ובעלי השליטה בה הם היו"ר שרגא שחק, ושותפיו יעקב ולטר, יגאל שפר וראובן שריפט.

אמת היא החברה הציבורית השלישית שנסחרת בבורסה בת"א ומדווחת על רווחים נאים כתוצאה מהשקעתה במובילאיי. קדמו לה דלק רכב שבשליטת גיל אגמון, הצפויה לרשום בעקבות ההנפקה רווח הון בסך 250 מיליון שקל (מכרה מניות מובילאיי ב-70 מיליון דולר ומחזיקה מניות בשווי של 190 מיליון דולר נוספים) והחברה חדלת הפירעון סאני של אילן בן דב, שמכרה מניות בכ-6 מיליון דולר, ומחזיקה מניות מובילאיי בשווי של 16 מיליון דולר נוספים.